League of Legends CZ/SK Wiki

Aurelion Sol/Taktika

< Aurelion Sol

1 107stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

Šampión Příběh Taktika Galerie

Aurelion Sol je mágem se středním dosahem schopností, který svými obíhajícími hvězdami způsobuje drtivé plošné poškození. A protože je stvořitelem hvězd, dokáže se Aurelion Sol vznést vzhůru k nebesům a létat po mapě, zatímco bude rozsévat svou malou apokalypsu.

Hra v lajněEditovat

Aurelion Sol narozdíl od většiny ostatních šampionů způsobuje lví podíl ze způsobeného poškození svou pasivkou. Střed vesmíru zaručuje stabilní hru během fáze v lajně, ve které se Aurelion Sol snaží manévrovat tak, aby svými obíhajícími hvězdami zasáhl nepřátelského šampiona – ten se naopak musí snažit, aby se hvězdám vyhnul. Už jen samotná hrozba zásahem často pošle protivníka na útěk. V tu chvíli může Stvořitel hvězd vypustit Rozpínání nebes a posílit tak své pravidelné poškození, které zasáhne prchajícího nepřítele na větší vzdálenost. Ve stejnou chvíli, kdy se bude Aurelion Sol věnovat boji se svým protivníkem, způsobí jeho obíhající hvězdy obrovské škody také poskokům, kteří nevyhnutelně padnou za oběť neustávajícímu přívalu hvězdného ohně. S takovou mírou plošného poškození je pro Aurelion Sola brnkačka zatlačit lajnu, i když se zrovna soustředí na souboj s nepřátelským šampionem.

Tato schopnost pasivního nátlaku bude zcela jistě přitahovat pozornost nepřátelského džunglera, který donutí Stvořitele hvězd stáhnout se do obranné pozice. Právě obrana je pomyslnou Achillovou patou našeho nebeského draka, protože kromě pár triků záchrany na poslední chvíli vlastně nemá k dispozici moc obranných mechanismů, jakmile nepřítel pronikne za oběžnou dráhu jeho hvězd. V úvahu přichází Hvězdopád, který může aktivovat bezprostředně po vystřelení, čímž omráčí nejbližšího nepřítele. To drakovi poskytne šanci na únik. Další možnost přichází na úrovni 6.

Místo toho, aby Aurelion Sol čekal na vlnu nepřátelských poskoků, vydá se raději rozsévat zkázu jinam. Let Legendární komety je mocný, ale jeho dosah je poměrně omezený, zvláště v rané fázi hry. Stvořitel hvězd to může vyřešit pohybem ke svému cíli, čímž začne sbírat stupně Únikové rychlosti. Jakmile nasbírá dostatečnou rychlost, může se vznést vzhůru k oblakům jako Legendární kometa a přeplachtit poslední hradby těsně před útokem. V tuto chvíli je důležitý Hvězdopád – pokud ho Aurelion Sol sešle těsně před vzletem a nebo při něm, může totiž letět stejnou rychlostí jako hvězdné jádro, které tak bude nabírat na velikosti a hrozivosti, zatímco se bude blížit ke své nebohé oběti. Načasování a komunikace jsou smrtelně důležité, ale pokud se drakovi podaří vpadnout do jiné lajny po boku své obrovské ničivé komety, můžete si být jistí, že způsobí pěkné pozdvižení.

ŠarvátkyEditovat

Ve střední fázi hry už by měl mít Aurelion Sol některé z nezbytných předmětů, díky kterým se z něj stává výrazná hrozba pro nepřátelský tým, ale zároveň významná podpora vlastního týmu. Nedaří se mu tak dobře s čistým AP (síla schopností), místo toho si libuje v tankovitých AP předmětech, které jsou pro něj i tým užitečnější. Právě jeho užitečnost spolu s neustálou pasivní hrozbou poskytuje Stvořiteli hvězd obrovskou výhodu při bojích o neutrální klíčové body. Může stát na stráži, zatímco se jeho tým pokouší skolit draka, a zablokovat cestu nepřátelskému týmu Středem vesmíru, dokud se jeho přátelům nepodaří draka zabít. Nepřátelský džungler se musí vyhnout obíhajícím hvězdám i Hvězdopádu, jinak zůstane omráčen a nezbude mu nic jiného než nepřítomně zírat na Stvořitelův tým, jak zasazuje drakovi poslední ránu.

Aurelion Sol nepřátelskému týmu ještě víc zatopí, až získá svou ultimátku Hvězdná záře. Pokud Stvořitel hvězd překvapí své protivníky v některém úzkém prostoru v džungli, dokáže touto schopností vyhladit celý tým. Zatímco chrlí oheň do úzké uličky a sežehává bezbranné nepřátele na popel, síla Hvězdné záře zároveň odhodí stranou bojovníky či tanky, kteří si jdou pro zdánlivě snadný zářez. Udržování bezpečné vzdálenosti na cestě ke spojencům je jednoduché třeba s předměty jako Rylaino křišťálové žezlo – Aurelion Sol jím může opakovaně zpomalovat své pronásledovatele, dokud nezačne působit pasivní složka Legendární komety, která zrychlí drakův ústup.

Týmové bojeEditovat

Aurelion Sol má k dispozici několik možných strategií, které může použít v týmových bojích. Jednou z nich je pečlivě držet pozici za první linií vlastního týmu a ohlodávat vzdálené nepřátele Rozpínáním nebes a zároveň si šetřit Hvězdopád pro případné útoky zabijáků, které by mu jinak pěkně zkazily náladu. Hvězdná záře zde hraje klíčovou roli, protože dokáže odhodit útočníky a také pořádně poškodit nepřátele, kteří jsou zrovna namačkaní na jednom místě. Tato taktika vyžaduje nadupanou přední linii, která dokáže odvést pozornost nepřátelských zabijáků a zabránit jejich proniknutí. Je to bezpečná a spolehlivá metoda.

A pak je tady druhá možnost, kdy se Aurelion Sol vrhne přímo do srdce nepřátelského týmu po boku své olbřímí megahvězdy. Aby byl tento vstup na scénu skutečně drtivý, musí drakův tým předvést nesmírně přesné načasování. Pokud se mezi nepřátele vrhne příliš brzy, zůstane Stvořitel naživu pouhých pár sekund. A pokud nedorazí včas, jeho tým prohraje souboj 4 vs. 5.

Povede-li se však načasovat vše správně (ať už útok zahájí Aurelion Sol či jeho spolubojovník), Stvořitel hvězd udeří na nepřátelský tým s ohromným plošným omráčením. Jakmile přistane, musí si dávat pozor na protivníky, kteří by se mohli proplížit mezi jeho hvězdami – obzvlášť pokud ještě není k dispozici Hvězdopád. Pokud Stvořitel hvězd nepoužil svou ultinu k odhození nepřátel, může s její pomocí dorazit opozdilce na útěku, kteří do té doby odolávali jeho mocným hvězdným útokům.

SynergieEditovat

Dobře se doplňuje s následujícími šampiony: Obtížně se vyrovnává s následujícími šampiony:
BraumSquare.png Braum
Braum poskytuje Aurelion Solovi velké množství surové obrany, kterou nepřátelský tým musí prorazit. Milerád zpomalí vpády nepřátel Dotekem zimy a zastaví jejich nátlak svou klasickou kombinací schopností Stůjte za mnou a Nezlomný. Mezitím může Aurelion Sol vesele uždibovat zdraví svých nepřátel díky Rozpínání nebes. Navíc mají Srdce Freljordu i Stvořitel hvězd ultimátky vhodné k držení si nepřátel od těla, kdyby se přeci jen dokázal nějaký padouch dostat za první linii.
AkaliSquare.png Akali
Akali má v rukávu všechny triky, díky kterým je schopná Aurelion Solovi pěkně zatopit. Mějte na paměti, že má velmi málo obranných mechanismů, pokud se protivník dostane za jeho hvězdy. Takže pokud se nějaký vrahoun schopný zasadit tunu poškození dostane příliš blízko, je Aurelion Sol pěkně v háji. Vezměte si třeba takovou Akali, která dokáže díky Tanci stínů protančit Stvořitelovou pasivkou a následně mu dát takovou řežbu, že z něj nadělá pěkně drahou sekanou.
SivirSquare.png Sivir
Zatímco Braum pomáhá zpomalováním a štítem, Sivir zachrání situaci svou rychlostí. Poskytuje svému týmu skvělé manévrování díky schopnosti Na lovu, poté se připojí k Aurelion Solovi a vytvoří spolu smrtící dvojku spojením schopností Odrážení a Bumerangové ostří spolu s Rozpínáním nebes a Hvězdnou září. Pokud zůstane nepřátelský tým pohromadě, pak také pohromadě padne. A pokud se rozdělí, tak jim to stejně nejspíš nepomůže.
GravesSquare.png Graves
Náš Psanec může díky schopnosti Tasit vpadnout za Aurelion Solovy hvězdy i zpět a zároveň má ve svých schopnostech Konečná a Vedlejší škody dostatečnou palebnou sílu k tomu, aby poslal nebeského draka do věčných lovišť. A pokud by náhodou velký modrásek Gravesovu spršku kulek přežil, Psanec může jednoduše použít Kouřovou clonu a zanechat oslepeného soupeře svému osudu.
Tahm KenchSquare.png Tahm Kench
Tahm Kench si může na Aurelion Solovi smlsnout, aby se i z něj stal v týmových šarvátkách maniak ozbrojený létajícími hvězdami. Stvořitelovy hvězdy totiž nepřestanou obíhat, ani když se drak vydá na průzkum trávicího ústrojí Krále řeky. To znamená, že vaše milované žábo-sumco-něco si může vesele pobíhat mezi nepřáteli díky Tlusté kůži a zároveň je drtit neustále obíhajícími hvězdami.
NidaleeSquare.png Nidalee
Nidalee může Aurelion Solovi zkazit den hned několika způsoby. Má k dispozici své špičaté dalekonosné kopí, před kterým se třese i sám Stvořitel hvězd. Ale i kdyby se náhodou dostal do pozice, ze které by mohl Zákeřné lovkyni uštědřit pár hvězdných políčků, Nidalee může jednoduše změnit podobu a roztrhat draka zblízka svými drápy.

TipyEditovat

Když hraješ jako Aurelion SolEditovat

  • Pomocí letu Legendárná komety můžeš zvětšit Hvězdopád do obrovských proporcí.
  • Hvězdnou září si šetři jako obranu proti kontaktním protivníkům, pokud to bude potřeba - jinak díky jejímu zpomalení zahajuj souboje na dlouhou vzdálenost..
  • Díky Legendární kometě se můžeš rychle pohybovat po mapě, díky tomu můžeš vyvíjet tlak v ostatních lajnách.

Když je tvým protivníkem Aurelion SolEditovat

  • Snaž se mu dostat dovnitř oběžné dráhy, protože jeho hvězdy ti neublíží, když jsi blízko něj.
  • Když je omráčen nebo umlčen, hvězdy mu zmizí, takže s ním budeš moct svést snadný boj.
  • Když se pohybuje v přímé linii, získává na rychlosti, ale když utrpí poškození, tuto hybnost ztratí.
  • Jeho schopnost Hvězdopád se může zvětšit a pokrýt obrovskou oblast - nezůstávej na jednom místě příliš dlouho.

Doporučené předmětyEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki