Fandom

Bard/Taktika

< Bard

1 107stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

Bard je prvním podpůrným šampionem v League of Legends, který získává výhody už ze samotného pohybu po Vyvolávačově žlebu. Ve všech fázích utkání se neustále přesouvá kvůli sbírání svých jedinečných zvonkoher, čehož využívá k tomu, aby zároveň výrazně vylepšoval dlouhodobou bojeschopnost všech členů týmu svými uzdravovacími balíky a poskytoval jim nepřekonatelnou pohyblivost prostřednictvím svých portálů s dlouhým dosahem.

Hra v lajněEditovat

Ačkoliv Bard je potulný duch, musí nejprve vyčkat na správnou příležitost, kdy z lajny odejít. Nemůže svého střelce opustit, kdykoliv se mu zlíbí. Když ovšem zrovna vlna poskoků nenaráží na žádný větší odpor nebo se střelec vrací na základnu, může svého parťáka nechat o samotě, aniž by jej tím uvrhl do nebezpečí. Je ovšem nutné, aby se znovu vrátil, až bude jeho služeb opět zapotřebí. A zatímco Bard bloumá po okolí a sbírá své zvonkohry, má spoustu možností, jak pomáhat spolubojovníkům. Umístěním jedné či dvou Opatrovníkových svatyň do blízkosti spojeneckých věží zvýší bojeschopnost oslabené lajny či naopak ještě víc posílí lajnu, v níž je na protivníka vyvíjen tlak – a to bez toho, že by musel Potulný opatrovník v dané lajně zůstat a zapojit se do boje. Bardova Magická pouť navíc dokáže při zpřístupňování vybraných lokací překonat velké vzdálenosti, díky čemuž se mohou bojovníci a tankové rychle přesunout do nepřátelské džungle a mágové se mohou těšit na nebývale rychlý přístup k vlastnímu modrému buffu. Portály ovšem nemusí urychlovat pouze Barda a jeho partu skrz džungli – při správné koordinaci může svým tahounům vytvářet cestičky pro nečekané přepady v lajnách a lepší kontrolu nad významnými lokacemi. Dodejme však, že Magická pouť plní svůj úkol nejlépe, když jsou Bardovi nepřátelé někde na očích a v bezpečné vzdálenosti od něj. Nemá smysl otevírat portál ve snaze utéct, když jím může soupeřův zabiják proskočit také a bez problémů si připsat vytoužený zářez.

Bard ovšem nabízí víc než jen prodloužení bojeschopnosti v lajnách a lepší mobilitu. Díky Kosmickému poutu také dokáže nepřátele v lajně docela dobře oťukávat z dálky. Nejen, že samo o sobě způsobuje poměrně citelné poškození, ale zpomalení (a v ideálním případě i omráčení) dává Bardovi nečekaný potenciál při přípravě přepadů, a to především ve spojení s Magickou poutí. Nepřátelé si dvakrát rozmyslí útěk ze spodní a horní lajny křovím, když hrozí nebezpečí, že je Bard dobře umístěným Q přišpendlí ke zdi.

Jakmile se Bard dostane na šestou úroveň, zpřístupní se mu nepřeberné množství možností, jak díky neuvěřitelné univerzálnosti Pozměněného osudu chránit významné lokace v celém Vyvolávačově žlebu. Pokud nepřátelský tým provádí výpad k věži na osamoceného spolubojovníka, dokáže mu tato schopnost zajistit několik sekund drahocenné nezranitelnosti, během níž se může Bardův tým přesunout blíž a celou soupeřovu akci překazit. Pozměněný osud lze využít i při útoku, například zmrazit osamoceného nepřítele, aby se k němu mohl Bardův tým přesunout na kontaktní vzdálenost a rozcupovat jej na kousky.

Týmové bojeEditovat

Ve střední fázi hry má Potulný opatrovník mnoho různých možností, jak kontrolovat vybrané oblasti na mapě. Když například hrozí, že jeho tým dorazí k drakovi příliš pozdě, může na něj seslat Pozměněný osud a následně do jeho jámy otevřít portál Magickou poutí. A to, co protivník považoval na snadné skolení draka, se rázem změní na drsnou přetahovanou o buff a rozsáhlý týmový boj. Následně se Bardova role změní na týlového podpůrného šampiona. Rozmístěním několika svatyň kolem celé oblasti dá svému týmu automaticky výhodu v podobě umocněné bojeschopnosti – přední tankové se mohou trochu stáhnout a doplnit si zdraví, křehčí spolubojovníci zase mají možnost se zotavit po drtivém zásahu. Ve stísněných prostorách se také zvyšuje efektivita Kosmického pouta – jelikož protivníci nemají kam uniknout, je zde mnohem vyšší pravděpodobnost, že je Bard omráčí zasažením zdi, případně že trefí i dalšího soupeře a znehybní obě jednotky najednou, čehož mohou jeho spolubojovníci využít k připsání cenných zářezů. Podaří-li se Bardovi během hry nasbírat dostatek zvonkoher, najdou kvalitní využití i jeho mipové – jakmile bitva skončí, mohou zpomalit prchající nepřátele a způsobit jim dodatečné poškození.

A na závěr tu je Magická cesta, s jejíž pomocí může Bard ve Vyvolávačově žlebu provádět celou řadu husarských kousků. Lze třeba nalákat nepřátele, aby jej následovali portálem, kde je pak omráčí Kosmickým poutem a připíše si rychlé a brutální eso, nebo vytáhnout soupeře z pozice, nechat Barda, aby se obětoval, načež se z oparu neznáma vynoří jeho spolubojovníci a rozdrtí nepřátelskou obranu napadrť.

SynergieEditovat

Dobře se doplňuje s následujícími šampiony: Obtížně se vyrovnává s následujícími šampiony:
CaitlynSquare.png Caitlyn
Zatímco ostatní střelci se bez pomoci podpory dostanou rychle do úzkých, Caitlyn dokáže přežít i ve chvílích, kdy Bard bloumá po Vyvolávačově žlebu. Svým Piltoverským uklidňovačem rychle a bezpečně ničí vlny poskoků, Yordlovská zaklapávací past drží nepřátelské džunglery relativně na uzdě, a když selže všechno ostatní, Těžká síť jí zajistí dostatek mobility pro útěk ze smrtelného ohrožení. Když ovšem má Barda po svém boku, může jí dobře mířené Kosmické pouto výrazně usnadnit použití Piltoverského uklidňovače.
Rek&#039;SaiSquare.png Rek'Sai
Nejrychlejším způsobem, jak zabít toulavého podpůrného šampiona, je nasadit na něj agresivního džunglera. A nikdo se pro tento účel nehodí lépe než Rek‘Sai. Pomocí svého Vnímání otřesů může Barda vyhledat, pak se k němu prohrabat, vyhodit jej do vzduchu a zlikvidovat jej dřív, než stačí uprchnout do bezpečí. A pokud má Bard džungli dobře pokrytou pomocí totemů, přesune se k němu Přívalem z Prázdnoty a připíše si zářez tak jako tak.

UdyrSquare.png Udyr
Jakmile se Udyr dostane svému soupeři na tělo, je k nezastavení, avšak dostat se tam pro něj bývá docela oříšek. Zde přichází ke slovu Bard – Opatrovníkova svatyně poskytne Poutníkovi duší rychlost, kterou potřebuje k proniknutí do srdce většiny nepřátelských týmů. A kdyby to nestačilo, může Bard zasáhnout prchající protivníky dobře mířeným Kosmickým poutem nebo v nouzi nejvyšší také Pozměněným osudem.
DravenSquare.png Draven
Bard může bez obav opustit pozici jen v případě, že jeho střelec stojí proti soupeři, který způsobuje dlouhodobé rovnoměrné poškození, ne jednu vysokou dávku poškození najednou. Draven se svou brutální úvodní fází hry do této skupiny ani náhodou nespadá a levou zadní připraví cíl o mnohem víc zdraví, než kolik mu Bardovy Svatyně kdy dokážou doplnit.

AmumuSquare.png Amumu
Smutná mumie má jedno z nejsilnějších komb pro zahájení týmových bojů, ovšem aby bylo Vrhnutí obvazů ve spojení s Prokletím smutné mumie efektivní, musí Amumu svým Q cíl zasáhnout. Bard dokáže Amumua rychle posunout na potřebnou pozici chytrým použitím Magické poutě a poté protivníka zpomalit Kosmickým poutem. A kdyby náhodou netrefil, stačí na soupeře seslat Pozměněný osud. Amumu tím získá dost času, aby doťapkal, kam potřebuje, a odpálil tam svou ultimátku.
LeonaSquare.png Leona
Leona je podobný případ jako Draven. I ona dokáže jakožto klasický lajnový tyran náležitě těžit z Bardových slabin. Pokud se ocitne v přesile dva na jednoho, s radostí aktivuje své Zatmění, na které naváže Zenitovou čepelí a Štítem rozbřesku, aby se dostala na kontaktní vzdálenost a Bardova osamoceného střelce omráčila. V tu chvíli mu nepomůže ani věž.

TipyEditovat

Když hraješ jako BardEditovat

  • Je důležité sbírat Zvonkohry a vylepšovat tak útoky svých Mipů, ale nezanedbávej ani svého parťáka na lajně! Zkus provést velkolepé entrée tím, že se svým spojencem oba vletíte do lajny pomocí Magické poutě.
  • Nechávej své Opatrovníkovy svatyně řádně nabít - jejich léčení pak bude mnohem účinnější.
  • Nezapomínej, že průchody z Magické poutě mohou využívat i tví nepřátelé a že svou ultimátkou můžeš zasáhnout také své spojence!

Když je tvým protovníkem BardEditovat

  • Bardovými portály z Magické pouti mohou cestovat i jeho nepřátelé. Pokud se nebojíš léčky, klidně jej pronásleduj.
  • Bardovy léčivé svatyně zničíš jednoduše tím, že přes něj přejdeš. Udělej vše pro to, aby tvé protivníky přišlo jejich použití pěkně draho.
  • Bardova ultimátka Pozměněný osud působí na spojence, nepřátele, příšery i věže. Někdy se ti může hodit, když do zasažené oblasti na poslední chvíli vskočíš také!

Doporučené předmětyEditovat

ÚvodníEditovat

SR TT CS HA Health Potion.png Health Potion SR TT CS HA Stealth Ward.png Stealth Ward SR TT CS HA Trinket - Warding Totem.png Trinket - Warding Totem SR TT CS HA Ancient Coin.png Ancient Coin SR TT CS HA Boots of Speed.png Boots of Speed SR TT CS HA Mana Potion.png Mana Potion SR TT CS HA Chalice of Harmony.png Chalice of Harmony SR TT CS HA Doran&#039;s Ring.png Doran's Ring SR TT CS HA Prospector&#039;s Ring.png Prospector's Ring

ZákladníEditovat

SR TT CS HA Sightstone.png Sightstone SR TT CS HA Boots of Mobility.png Boots of Mobility SR TT CS HA Talisman of Ascension.png Talisman of Ascension SR TT CS HA Nashor&#039;s Tooth.png Nashor's Tooth SR TT CS HA Athene&#039;s Unholy Grail.png Athene's Unholy Grail SR TT CS HA Sorcerer&#039;s Shoes.png Sorcerer's Shoes SR TT CS HA Abyssal Scepter.png Abyssal Scepter SR TT CS HA Haunting Guise.png Haunting Guise SR TT CS HA Wooglet&#039;s Witchcap.png Wooglet's Witchcap

ÚtočnéEditovat

SR TT CS HA Twin Shadows.png Twin Shadows SR TT CS HA Rod of Ages.png Rod of Ages SR TT CS HA Lich Bane.png Lich Bane SR TT CS HA Rabadon&#039;s Deathcap.png Rabadon's Deathcap SR TT CS HA Void Staff.png Void Staff SR TT CS HA Liandry&#039;s Torment.png Liandry's Torment SR TT CS HA Hextech Sweeper.png Hextech Sweeper

ObrannéEditovat

SR TT CS HA Locket of the Iron Solari.png Locket of the Iron Solari SR TT CS HA Frozen Heart.png Frozen Heart SR TT CS HA Randuin&#039;s Omen.png Randuin's Omen SR TT CS HA Rylai&#039;s Crystal Scepter.png Rylai's Crystal Scepter SR TT CS HA Zhonya&#039;s Hourglass.png Zhonya's Hourglass SR TT CS HA Guardian Angel.png Guardian Angel SR TT CS HA Will of the Ancients.png Will of the Ancients

V síti Wikia

Náhodná Wiki