Fandom

Ekko/Taktika

< Ekko

1 108stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

Ekko je silný zabiják vhodný pro různé šarvátky. Ideální pro něj jsou dlouhé boje, ve kterých si k likvidaci vybraných cílů pomáhá vysokou pohyblivostí a omezujícími efekty pro zpomalování a omračování nepřátel. A pokud by náhodou začal tento geniální hoch ze Zaunu prohrávat, prostě vrátí čas o kousek zpět a zkusí to ještě jednou.

Hra v lajněEditovat

V úvodu hry se Ekkovy akce točí kolem jeho schopnosti vytvářet si příležitosti Časostrojem. Díky jeho slušnému dosahu a velikosti představuje velice mocný nástroj pro zónování a generování stupňů pasivní schopnosti. Ovšem pozor – když jej bude Ekko sesílat bez rozmyslu, přijde rychle o veškerou manu a bude mít zaděláno na problém. Kromě farmení se Ekkovo Q hodí i pro bezpečné napadání protivníka v lajně. Ideální je provést Fázový výpad, přemístit se a zasáhnout cíl oběma přesuny Časostroje. Při chytré poziční hře by nemělo Ekkovi činit problém přiskočit Fázovým výpadem, vyvinout tlak na soupeře a zároveň na něj rychle umístit co nejvíc stupňů Rezonance Z-pohonu. A až dá takto protivníkovi do těla a spustí svou pasivku, může jednoduše využít získaný buff k rychlosti pohybu a utéct do bezpečí.

Ekkova role sólového lajnaře začne nabývat na síle, jakmile získá více úrovní a zpřístupní si plný arzenál svých schopností. Přesné seslání Paralelní konvergence – zvlášť na nepřátele zpomalené Časostrojem – mu zajišťuje skvělou příležitost k výměně úderů: když jím zasáhne lajnového protivníka, může k němu přiskočit, aktivovat omráčení z W a párkrát zaútočit bez obav z odvety. Dokonce i když se protivník omezujícímu efektu vyhne, nebude pro něj výměna úderů výhodná, jelikož Ekko bude chráněn štítem z Paralelní konvergence.

A až soupeř pozná potenciální sílu této schopnosti, může Ekko začít psychologickou válku a používat W k jeho zónování, bránit mu v rozdávání smrtících úderů nebo jej zatlačovat směrem k blížícímu se džunglerovi. Paralelní konvergenci lze dokonce využít i k několika obranným účelům, jako třeba k aktivování exploze pouze za účelem získání štítu, který jej ochrání před poškozením, jež by jej jinak zabilo, nebo k seslání této schopnosti přímo na sebe ve chvíli, kdy se nepřátelský džungler snaží o přepad. Útočník si pak bude muset vybrat, zda raději ustoupí, nebo se nechá omráčit na dosah nelítostného zaunského chlapce.

Ekkovy vlohy pro šarvátky a výměny úderů ještě posílí, jakmile si zpřístupní Chronopauzu, která mu poskytne možnost vyléčit se po nepovedené akci a zkusit to znovu nebo se pokusit protivníka přechytračit a přenést se s její pomocí dovnitř Paralelní konvergence a omráčit jej. Chronopauza má i spoustu dodatečných využití – pokud je Ekko dostatečně hbitý, může s její pomocí uniknout ze smrtících přepadů nebo se vrátit zpátky do lajny, pokud po seslání Návratu dokáže opravdu hodně rychle nakoupit.

ŠarvátkyEditovat

Ekko nemá dost hrubé síly, aby své protivníky udolal během několika okamžiků, takže se spíš spoléhá na svou mazanost. Jakmile se začnou týmy shromažďovat, musí se pustit do vyhledávání příležitostí k šarvátkám, napadání a oslabování cílů z relativně bezpečných pozic. Zde je hodně důležitý Časostroj, jelikož je pro Ekka nejlepším pomocníkem pro nashromáždění Rezonance Z-pohonu na skupině nepřátel. Zároveň si však musí dávat pozor, aby se sám nestal terčem postupného oťukávání nebo soupeřových omezujících efektů – Ekko je sice mrštný, ale rozhodně nikterak odolný, a pokud se mu soupeři dostanou na kůži, udělají s ním krátký proces. Když se však naskytne příležitost někoho zlikvidovat – například je-li protivník již zraněný nebo dostatečně daleko od svých spolubojovníků –, má Ekko všechny nástroje, pomůcky a vychytávky potřebné pro získání zářezu a rychlý ústup do relativního bezpečí. V takovémto případě přichází ke slovu Paralelní konvergence.

Umístěním sféry mezi cíl a jeho spojence mu překazí plány ke stažení a přinutí ho buď zvolit delší trasu, nebo dobrovolně vkročit do pasti. V obou případech by ho pak měl přesný hod Časostrojem zpomalit dost na to, aby se k němu hoch ze Zaunu mohl přenést Fázovým výpadem a začal ho bušit hlava nehlava. Jakmile cíli dostatečně klesne hodnota zdraví, začne se síla Ekkových útoků výrazně zvyšovat díky pasivní složce Paralelní konvergence, s níž vypadají všichni výrazně zranění nepřátelé jako lákavá pochoutka. A až své dílo dokončí, musí se rychle přenést do bezpečí; je-li po krk v maléru, může stisknout červené tlačítko a pomocí Chronopauzy se vrátit ke svému týmu.

Týmové bojeEditovat

Ve velkých týmových bojích zaujímá Ekko odlišnou roli a vyžívá se v situacích, kdy může používat své schopnosti s velkým plošným účinkem. Poté, co vytvoří příležitost k zahájení boje Časostrojem, použije Paralelní konvergenci a přeskočí do sféry Fázovým výpadem. Tím omráčí své protivníky a vytvoří si štít, načež načne máchat svým obuškem. Pak to je otázka načasování: Ekko musí najít rovnováhu mezi svým zdravím a dopadem ultimátky. Když spustí Chronopauzu moc brzy, objeví se znovu v týlu svého týmu; když moc pozdě, bude už pod drnem. Ovšem když ji použije správně a zjeví se uprostřed nepřátel s doplněným zdravím a drtivým plošným poškozením, bude mít jeho tým vítězství v kapse.

SynergieEditovat

Dobře se doplňuje s následujícími šampiony: Obtížně se vyrovnává s následujícími šampiony:
GnarSquare.png Gnar
Mini Gnar a Ekko si spolu dobře rozumějí – kombinace Časostroje, který způsobuje poškození a zpomalení na dlouhé vzdálenosti, a Hodu bumerangem dokáže na dálku výrazně oslabit valnou většinu protivníků. Ovšem Ekko miluje, když se Gnar změní do Mega podoby. Pomocí Fázového výpadu přiskočí, aby mohl navázat na vražedný omezující efekt schopnosti Gnar! svou Paralelní konvergencí, a pak Chronopauzou vrátí čas a postará se o každého, koho ještě neschroupal Mega Gnar.
LeBlancSquare.png LeBlanc
Chronopauza je mocná zbraň, zvlášť když si Ekko použití své ultimátky předem naplánuje. Ovšem tváří v tvář šampionům, kteří jsou schopni způsobovat vysoké okamžité poškození, může Ekko výměnu úderů prohrát tak výrazně, že je přinucen použít Chronopauzu jen proto, aby si zachránil holý život. LeBlanc se svými silnými a rychle se přebíjecími schopnostmi často dokáže přinutit Ekka narychlo změnit plány a připravit jej na dlouhou dobu o jednu z nejsilnějších pomůcek při výměně úderů.
ViSquare.png Vi
Podobně jako Gnar má i Vi dost možností, jak znehybnit protivníky, což může Ekko využít k přiskočení a připsání zářezu. Ovšem na rozdíl od Chybějícího článku má Vi dost velkou páru i sama o sobě, takže když se začne nevyzpytatelně pohybovat po celé mapě společně s Ekkem, představují nesmírně ničivé duo, které má dostatek palebné síly a omezujících efektů, aby si snadno poradilo s většinou nepřátel.

FioraSquare.png Fiora
Ekko je v pohodě, když může dle libosti běhat do boje a zpět a rozdat co nejvíce poškození dřív, než sám dojde k úhoně. Fiora má naneštěstí pro něj v rukávu několik trumfů, pomocí kterých dokáže ve většině duelů zvítězit. Poté, co Odvetou odrazí Ekkův gambit, sešle dvojici Bodnutí a poté Návalem rychlosti Ekka dorazí. A pokud se Ekko pokusí uprchnout pomocí Chronopauzy, dobře načasovaným Tancem ostří si ho Fiora udrží na dosah.
DravenSquare.png Draven
Draven je sice jedním z nejsilnějších střelců pro úvod hry v celém League of Legends, ale chybí mu omezující efekty, které by znehybnily jeho protivníky, zatímco metá své sekery. A tady přichází ke slovu Ekko. Tím, že navštíví spodní lajnu a umístí Paralelní konvergenci mezi nepřátelského střelce a jeho věž, jej Ekko přinutí buď zamířit k Dravenovi, nebo vkročit do pasti. A i kdyby se cíli nějakým způsobem podařilo Paralelní konvergenci překonat, může Ekko vystřelit Časostroj a výrazně jej zpomalit. Tak nebo tak, jeho kníratý spolubojovník si připíše zářez.
GravesSquare.png Graves
Paralelní konvergence a Časostroj způsobují dostatečné zpomalení, aby Ekko dohnal většinu nepřátel, ovšem Graves má v brokovnici pár patron, které mu pomohou udržet si nevychovaného mladíka dál od těla a vyhrát výměny úderů. Dobře umístěná Kouřová clona vyruší Ekkův druhý sprint, a i kdyby se k němu Ekko dostal na kontaktní vzdálenost, může Graves vystřelit Broky s maximálním poškozením a pak se pomocí schopnosti Tasit stáhnout pryč.

TipyEditovat

Když hraješ jako EkkoEditovat

  • Chronopauza je dokonalou pomůckou pro útěk, lze ji však velice efektivně využít i při útoku. Nepodceňuj potenciál poškození, které dokáže způsobit.
  • Máš-li šanci aktivovat Rezonanci Z-pohonu na nepřátelském šampionovi, vyplatí se pokusit se to i za cenu podstoupení určitého rizika. Díky bonusu k rychlosti pohybu pak snadno utečeš.
  • Sprint z Fázového výpadu lze skvěle kombinovat s ostatními Ekkovými schopnostmi. Můžeš tak způsobit dvojitý zásah Časostrojem nebo se dostat na pozici potřebnou pro odpálení Paralelní konvergence.

Když je tvým protivníkem EkkoEditovat

  • Když nemá Ekko k dispozici svou ultimátku, je výrazně slabší. Pohledem na stopu, kterou za sebou zanechává, můžeš zjistit, zda může použít Chronopauzu.
  • Ekkova oblast omráčení se nabíjí 3 sekundy. Sleduj efekt, který vytvoří při seslání, a snaž se odhadnout, kam byla zóna umístěna.
  • Druhý zásah Časostrojem způsobuje větší poškození než ten první. Pokus se mu vyhnout.

Doporučené předmětyEditovat

ÚvodníEditovat

SR TT CS HA Crystalline Flask.png Crystalline Flask SR TT CS HA Health Potion.png Health Potion SR TT CS HA Trinket - Warding Totem.png Trinket - Warding Totem SR TT CS HA Boots of Speed.png Boots of Speed SR TT CS HA Doran&#039;s Ring.png Doran's Ring SR TT CS HA Prospector&#039;s Ring.png Prospector's Ring

ZákladníEditovat

SR TT CS HA Luden&#039;s Echo.png Luden's Echo SR TT CS HA Sorcerer&#039;s Shoes.png Sorcerer's Shoes SR TT CS HA Lich Bane.png Lich Bane

ÚtočnéEditovat

SR TT CS HA Rabadon&#039;s Deathcap.png Rabadon's Deathcap SR TT CS HA Void Staff.png Void Staff SR TT CS HA Morellonomicon.png Morellonomicon SR TT CS HA Wooglet&#039;s Witchcap.png Wooglet's Witchcap

ObrannéEditovat

SR TT CS HA Zhonya&#039;s Hourglass.png Zhonya's Hourglass SR TT CS HA Abyssal Scepter.png Abyssal Scepter SR TT CS HA Guardian Angel.png Guardian Angel SR TT CS HA Hextech Gunblade.png Hextech Gunblade

V síti Wikia

Náhodná Wiki