Fandom

Gnar/Taktika

< Gnar

1 107stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

Gnar je prehistorický yordl, kterému nejvíc vyhovuje horní lajna ve Žlebu. V obou svých podobách – jako Mini Gnar i Mega Gnar – má jasné silné i slabé stránky a nejlépe bojuje, když dokáže předem odhadnout vývoj své zuřivosti. V závěrečné fázi hry je ideální jako tank nebo bojovník.

Horní lajnaEditovat

Na začátku hry se Gnarův ukazatel zuřivosti zaplňuje jen zvolna, klíčem k úspěchu v této fázi je tedy naučit se řádně využívat jeho miniaturní formu. Mini Gnar má naštěstí ve svých huňatých rukávech spoustu triků, pomocí kterých si dokáže udržet dotírající nepřátele dál od svého křehkého tělíčka. Hod bumerangem způsobuje protivníkům v lajně poměrně slušné poškození a díky zpomalení, které způsobuje, se může Gnar úspěšně vyhýbat odplatě. Jakmile si zpřístupní schopnost Hyper, může způsobovat ještě větší poškození. Dobře načasovanými útoky a opakovaným používáním Hodu bumerangem pak Gnar dokáže v lajně dominovat. Přeskok by si měl Mini Gnar nechat pro útěk. Jedná se o vcelku slušnou odpoutávací schopnost, kterou může používat proti soupeřům v lajně i džunglerům, pokud by se ho chtěli pokusit zlikvidovat.

A pak je tu Mega Gnar. Tato brutální bestie se silnými omezujícími účinky a nečekaně velkým okamžitým poškozením přináší zcela odlišný způsob hraní, se kterým se musí soupeři vyrovnat, a to včetně specifických silných a slabých stránek. Je to pomalý, silný a odolný kolos, který sice dokáže způsobit ohromné okamžité poškození, ale už nemá moc možností, čím na něj navázat. Zatímco Mini Gnar hbitě pobíhá po okraji bitvy sem a tam, Mega Gnar se nejlépe cítí v samotném srdci boje. Poté, co Lámáním kostí skočí přímo na svého protivníka v horní lajně, může rychle seslat Hod balvanem a Drtivou ránu. Této kombinaci odolají jen ti nejobrněnější soupeři. Má ale i výrazné slabiny, především když ho nepřátelé přepadnou. Mega Gnar nemá žádný účinný prostředek k ústupu a musí doufat, že mu bude zdraví a odolnosti stačit na to, aby se dobelhal do bezpečí v okolí věže. Situace se ovšem výrazně změní, jakmile se dostane na šestou úroveň a získá přístup ke schopnosti GNAR! Nejen, že s ní rozdává pořádně tvrdé rány, ale navíc mu při správném použití dokáže zachránit život (a ukončit ten soupeřův), především při bojích v blízkosti zdí. Můžeš svého soupeře nalákat do křoví v podobě Mini Gnara, pak se přeměnit, použít schopnost GNAR!, omráčit jej mrštěním o zeď a dokončit dílo zkázy rychlým sesláním zbývajících schopností. Pokud si protivník věří natolik, že proti tobě zkusí výpad k věži, můžeš ho pomocí této schopnosti omráčit přímo o ni. A když tě nepřátelé přepadnou, jejich prosté odhození pryč by ti mělo poskytnout dostatek času k ústupu.

Týmové bojeEditovat

Gnar má během týmových bojů tři rozdílné fáze, které se točí kolem načasování jeho podob. Nejprve se musí chvíli vyhýbat přímým střetům, zatímco jako Mini Gnar shromažďuje zuřivost. Kituje tedy pomocí svých základních útoků, Hodu bumerangem a pasivní schopnosti Hyper, aby trochu nahlodal nepřátelskou přední linii. Jakmile se blíží zlomový okamžik, měl by Přeskokem zamířit k nepřátelskému týmu. Když totiž Mini Gnar aktivuje nějakou schopnost s plným ukazatelem zuřivosti, přemění se během jejího používání na Mega Gnara. Takže zatímco cíle vidí, jak k nim letí malá chlupatá koule, do jejich středu už dopadne něco zcela jiného.

Když Mega Gnar doskočí, jeho úkolem je napáchat v řadách soupeřů co největší zmatek a schopnostmi Hod balvanem a Drtivá rána způsobit co nejvýraznější poškození a na nepřátele kolem sebe aplikovat omezující efekty. Gnar v tuto chvíli funguje jako týmový tank – svým mohutným tělem blokuje mířené střely a strhává na sebe pozornost soupeřových útočníků. Nejdůležitější je vědět, kdy použít schopnost GNAR!: při správném načasování s ní lze přerušit hned několik nepřátelských schopností najednou. Navíc při prozíravé poziční hře je možné celý druhý tým odhodit do budovy, což jej omráčí a tvým spojencům už nic nebrání v získání snadných zářezů.

Jakmile Mega Gnarův ukazatel zuřivosti klesne, dokončí Mini Gnar dílo zkázy. Je rychlý, dokáže se přesouvat pomocí Přeskoku a svými základními útoky (je-li jich dostatečné množství) aktivuje efekt Hyper a získává veliký bonus k rychlosti pohybu. K tomu stačí přičíst Hod bumerangem a je jasné, že Gnar má vše, co potřebuje k dostižení a likvidaci cílů, které se snaží utéct do bezpečí.

SynergieEditovat

Dobře se doplňuje s následujícími šampiony: Obtížně se vyrovnává s následujícími šampiony:
LuluSquare.png Lulu
Luluina sada dobře vyvažuje Gnarova slabá místa a doplňuje jeho silné stránky v obou podobách. Když je Mini Gnar pod útokem, může jej chránit schopností Pomoc, Pixi!, a Rozmarem poskytuje Mega Gnarovi pohyblivost, kterou potřebuje, aby mohl pronásledovat nepřátelský tým a decimovat jej svým plošným poškozením.
TeemoSquare.png Teemo
Teemo disponuje delším dosahem než Gnar a svými Toxickými střelami způsobuje dostatečně výrazné postupné poškození na to, aby jej pozvolna udolal. Dojde-li na soubor základních útoků, může Rychlý zvěd Gnara oslepit, a schopností Rychlý pohyb může uhýbat jak bumerangům, tak i Mega Gnarovým balvanům.
AmumuSquare.png Amumu
V závěrečné fázi hry je pro Gnara ideální, když má po ruce hlavního tanka, jenž by zahájil boj a on jej mohl následovat. Amumu je pro tento účel ideální: svým kombem Q na R soupeře zamkne, takže se do nich Gnar může pustit Lámáním kostí a k Amumuovu plošnému poškození přidat také svoje.

IreliaSquare.png Irelia
Ačkoliv na úvodních úrovních si Gnar s Irelií ještě poměrně dobře poradí, od 5. úrovně dál se situace mění. V tu chvíli totiž Irelia získá dost přímého poškození, životaschopnosti, rychlosti a odolnosti, kterou potřebuje k tomu, aby si Gnara v boji náležitě vychutnala. Chybějícímu článku tak nezbývá než farmit pod věží a spoléhat se na podporu svého džunglera.
OriannaSquare.png Orianna
Doručování koule funguje výborně i při Mega Gnarově skoku doprostřed nepřátelského týmu! Kombinace schopností Lámání kostí a Příkaz: Tlaková vlna (Tlakové lámání kostí?) způsobuje takřka devastující poškození. Orianna navíc může navázat Příkazem: Rozpor, který nepřátele zpomalí a zároveň zrychlí jinak neohrabaného Mega Gnara.
FizzSquare.png Fizz
S Fizzem má Gnar problémy v obou svých podobách. Je totiž dostatečně hbitý a silný, aby svým vysokým okamžitým poškozením zlikvidoval Mini Gnara dřív, než bude mít šanci se přeměnit, a schopností Hračička/Podvodník se dokáže vyhýbat Mega Gnarovým silným útokům a omezujícím efektům, a to včetně schopnosti GNAR!

TipyEditovat

Když hraješ jako GnarEditovat

  • Naučit se správně nakládat se zuřivostí je nesmírně důležité. Snaž se načasovat své přeměny tak, ať využíváš možností obou podob na maximum.
  • Stav se poblíž zdí a snaž se tak k sobě nalákat nepřátele, které následně omráčíš svou ultimátkou.
  • Využívej své silné stránky! Mini Gnar je rychlí, křehký a způsobuje vysoké dlouhodobé poškození. Mega Gnar je silný, odolný a dokáže způsobit vysoké okamžité poškození.

Když je tvým protivníkem GnarEditovat

  • Když se Gnar zmenší, nemůže po dobu 15 sekund získávat body zuřivosti. využij této příležitosti k útoku na jeho tým.
  • Když se blíží okamžik Gnarovi přeměny, změní se jeho animace a ukazatel zdrojů.
  • Když tě Gnar mrští svou ultimátkou do zdi, omráčí tě, Dávej si tedy pozor, pokud bojuješ v jeho blízkosti.

Doporučené předmětyEditovat

ÚvodníEditovat

SR TT CS HA Doran&#039;s Blade.png Doran's Blade SR TT CS HA Health Potion.png Health Potion SR TT CS HA Trinket - Warding Totem.png Trinket - Warding Totem SR TT CS HA Boots of Speed.png Boots of Speed SR TT CS HA Prospector&#039;s Blade.png Prospector's Blade

ZákladníEditovat

SR TT CS HA Ninja Tabi.png Ninja Tabi SR TT CS HA Trinity Force.png Trinity Force SR TT CS HA Phage.png Phage SR TT CS HA Randuin&#039;s Omen.png Randuin's Omen SR TT CS HA Sunfire Cape.png Sunfire Cape SR TT CS HA The Brutalizer.png The Brutalizer SR TT CS HA Blade of the Ruined King.png Blade of the Ruined King SR TT CS HA Berserker&#039;s Greaves.png Berserker's Greaves

ÚtočnéEditovat

SR TT CS HA Youmuu&#039;s Ghostblade.png Youmuu's Ghostblade SR TT CS HA Last Whisper.png Last Whisper SR TT CS HA The Black Cleaver.png The Black Cleaver SR TT CS HA Zephyr.png Zephyr

ObrannéEditovat

SR TT CS HA Spirit Visage.png Spirit Visage SR TT CS HA Guardian Angel.png Guardian Angel SR TT CS HA Maw of Malmortius.png Maw of Malmortius SR TT CS HA Zeke&#039;s Herald.png Zeke's Herald SR TT CS HA Frozen Mallet.png Frozen Mallet SR TT CS HA Banshee&#039;s Veil.png Banshee's Veil

V síti Wikia

Náhodná Wiki