Fandom

Illaoi/Taktika

< Illaoi

1 108stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

Většina šampionů si bere do boje různé meče, pušky, kouzla nebo tak něco, ovšem Illaoi si do Žlebu přináší boha – a nebojí se ho použít. Jelikož spadá do nové kategorie kolosů, je poměrně pomalá, což ovšem nesnižuje její dopad na průběh hry, a jakmile si její chapadla provrtají cestu na povrch, poskytnou jí ohromnou zónovací výhodu. A ačkoliv nemá tradiční pohybové schopnosti pro zahajování bojů, může vytáhnout ze vzdálených křehkých cílů duše, zničit je a nabídnout tak další oběť své bohyni Nagakabouros.

Hra v lajněEditovat

Jelikož je Illaoi silná, avšak relativně pomalá, musí se svými schopnostmi nakládat opatrně, a to především v úvodní fázi zápasu. Chapadla vyvolávaná Kněžkou starého boha způsobují výrazné poškození, ovšem nepohybují se společně s Illaoi, takže aby z nich mohla vytěžit maximum, musí se držet stále na jednom místě. Chapadla i schopnosti (především Úder chapadlem) přitom způsobují výrazné plošné poškození, takže zatlačování poskoků směrem k věži je extrémně snadné. Illaoi tedy musí postupovat s rozvahou. Vydá-li se příliš daleko, připraví se o podporu chapadel a vystaví se nebezpečí nepřátelských přepadů. Nějaká ta rána Illaoi samozřejmě nerozhodí, ovšem pokud ji protivníci zastihnou mimo pozici, musí se spolehnout jen na své zdraví a obranné atributy (společně s léčením z máchajících chapadel).

Pokud se ovšem pustí do boje ze správného místa, dokáže způsobit nezanedbatelné poškození. Kontaktní protivníky může Illaoi udolat Krutou lekcí a Úderem chapadlem a ještě znásobit sílu svých útoků, pokud protivníka dokáže vmanévrovat na dosah svých chapadel. Nepřátelé bojující na dálku ovšem představují tvrdší oříšek, jelikož mohou Illaoi napadat z dálky a držet se přitom v bezpečné vzdálenosti od jejích úderů. Ať už se ale bude Illaoin soupeř v lajně snažit sebevíc, nic jej neochrání, pokud mu dokáže ukrást duši. Zkouška duše změní poměr sil na bojišti a poskytne Illaoi volný přístup k ukazateli zdraví jejího cíle, i když je jeho fyzická schránka mimo její dosah. Likvidace protivníkovy duše má často na situaci v lajně stejný dopad jako útok džunglera a přepad pomocí Skoku. Po zničení duše se Illaoin nepřítel stává obětinou pro Nagakabouros, která se do něj pustí svými chapadly.

Illaoin soupeř – bez ohledu na to, zda bojuje zblízka, nebo na dálku – má najednou starostí až nad hlavu. Chapadla se zjevují podél zdí, takže únik nebo pronásledování do křoví po stranách lajny je… inu, rychlá cesta k záhubě. Illaoi je navíc mnohem silnější, když má možnost bojovat v prostoru zaplněném chapadly, jež vytvořil její protivník okradený o duši, a pomocí Úderu chapadlem a Kruté lekce může koordinovat neustále vzrůstající počet chapadel, jež zaplňují Žleb. A zatímco má soupeř Krakenovy kněžky plné ruce práce s hladovými úponky rašícími ve svém okolí, může snadno přehlédnout zdvořilostní návštěvu Illaoina džunglera, který se přišel podívat, co se to tu děje.

ŠarvátkyEditovat

Jakmile se týmy začnou shromažďovat k bojům o klíčové neutrální cíle, zaujme Illaoi své právoplatné místo v čele bojové formace. Při bitvách o stacionární pozice je vražedná jako málokdo jiný, zvlášť pokud má předem dost času na rozmístění chapadel. Nejen že týmu poskytují dodatečnou palebnou sílu při likvidaci draka, ale navíc pomohou i při obraně před nepřáteli, kteří by jej chtěli o tuto drahocennou kořist připravit. A ačkoliv Illaoi raději krade duše křehkým cílům, seslání Zkoušky duše na protivníky v přední linii dává Illaoi a jejím spolubojovníkům také řadu různých možností. Duše sice bude odolnější (její zdraví a atributy se odvíjejí od hodnot původního cíle), ovšem pokud ji Illaoini parťáci skolí, budou stát nepřátelé před obtížným rozhodnutím: bojovat dál o vytoužený cíl ve stále houstnoucí uličce chapadel, nebo se vzdát a stáhnout se do bezpečí?

Týmové bojeEditovat

V bojích celých týmů je úkolem Illaoi zajistit přední linii a čekat na ideální příležitost k seslání Zkoušky duše. Jakmile tuto schopnost aktivuje a tým lapenou duši zničí, je Illaoi připravena vyrazit do útoku na nepřátelskou zadní řadu. Nemá sice žádný spolehlivý prostředek, který by ji tam jednoduše dostal, ale může se ke křehkým cílům probít pomocí Kruté lekce. A až se jí to podaří, může jako ostatní kolosové začít řádit jako černá ruka – pomocí Úderu chapadlem a Kruté lekce snadno umlátí hned několik protivníků najednou. A co je nejdůležitější, její přítomnost v srdci nepřátelského týmu často protivníky přinutí se roztáhnout a rozprchnout ve strachu z monumentální ultimátky Krakenovy kněžky. Síla Krakenova skoku je sice teoreticky závislá na tom, kolik protivníků s ním Illaoi zasáhne, ovšem tato schopnost samotná má na nepřátelský tým obrovský psychologický dopad. Buď se při vyvolávání boha rozdělí, nebo se vystavují nebezpečí, že budou muset bojovat v chumlu rozzuřených chapadel. Žádná z těchto variant nemůže pro Illaoiny nepřátele dopadnout dobře.

SynergieEditovat

Dobře se doplňuje s následujícími šampiony: Obtížně se vyrovnává s následujícími šampiony:
OriannaSquare.png Orianna
Orianna zastírá Illaoiny slabiny A NAVÍC zdůrazňuje její silné stránky. Příkaz: Rozpor a Příkaz: Chránit poskytují Illaoi rychlost a štít, s jejichž pomocí může proniknout do středu nepřátelského týmu, a jen máloco člověka naplní uspokojením tak jako úspěšně provedené kombo Příkazu: Tlaková vlna s následným Krakenovým skokem. Kalamáry pro všechny!
VayneSquare.png Vayne
Illaoi je (stejně jako třeba Nasus nebo Darius) pro protivníky noční můrou, dostane-li se jim na tělo – jenže nemá moc možností, jak toho dosáhnout. Polapit Vayne je obzvlášť obtížné, protože se dokáže vždy odkulit do bezpečí a pomocí schopnosti Odsoudit přimáčknout Illaoi ke zdem, což doprovází neustálou kanonádou Stříbrných hřebů.
BlitzcrankSquare.png Blitzcrank
Jakmile do Žlebu vyrazí nejrezavější robot LoL společně s Illaoi, rychle vytvoří smrtící duo. Pokud Krakenova kněžka netrefí cíl Zkouškou duše, Blitz ho prostě popadne, přitáhne do Illaoina moře chapadel, umlčí a vyhodí do vzduchu, aby ho přešla veškerá chuť na útěk. „Píp, píp, tady jsi skončil.“

JannaSquare.png Janna
Kvílející vítr a Vánek dávají Janně a jejímu týmu spoustu možností, jak Illaoin neúnavný postup zpomalit, ovšem tím to zdaleka nekončí. Spojenci přesouvající se směrem k Hněvu bouře mají díky Větru v zádech zvýšenou rychlost pohybu, a pokud selže všechno ostatní, může Monzunem Illaoi odhodit, odkud přišla, a vyléčit veškeré poškození, jež stačila způsobit.
LuluSquare.png Lulu
Stejně jako Orianna má Lulu spoustu možností, jak dostat Illaoi mezi protivníky a zároveň ji ochránit před jejich chabými útoky. Rozmar Krakenovu kněžku urychlí a Pomoc, Pixi! ji zaštítí před poškozením. Dobře mířená Blýskavice Illaoi umožní dostat se na kontaktní vzdálenost, načež Lulu dokončí své podpůrné mistrovské dílo Rychlorůstem, jímž vyhodí nepřátele k nebesům a umožní Illaoi navázat svou vlastní ultimátkou.
ZiggsSquare.png Ziggs
Demoliční brašna a Výbušné minové pole dávají Ziggsovi spoustu možností, jak si držet Illaoi dál od těla. A ačkoliv si Krakenova kněžka libuje v týmových sestavách určených pro úžasná komba, Ziggs má svou vlastní ultimátku, kterou může v týmových bojích vrhnout do mely a zvrátit tak misky vah ve prospěch svého celku.

TipyEditovat

Když hraješ jako IllaoiEditovat

  • Chapadla představují malý zdroj síly. Nesnaž se bojovat bez nich.
  • Duše mají stejné množství zdraví jako zaměřený protivník. Pokud tedy chceš z někoho učinit obětinu, způsob mu nejprve nějaké poškození - likvidace duše pak bude jednodušší.
  • Krakenův skok je nejvhodnější použít pro zdařilém zahájení boje nebo když se na tebe vrhne více nepřátel najednou. Snaž se být první, kdo do boje zasáhne.

Když je tvým protivníkem IllaoiEditovat

  • Chceš-li si usnadnit boj proti Illaoi, snaž se vždy co nejrychleji zlikvidovat jej chapadla.
  • Pokud ti illaoi vytáhne duši z těla, snaž se její útoky opětovat. Poškozováním Illaoi se zkracuje doba, po kterou lze duši zaměřit.
  • Při seslání Krakenova skoku se drž dál od ostatních, aby Illaoi vyvolala co nejméně chapadel.

Doporučené předmětyEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki