Fandom

Ivern/Taktika

< Ivern

1 108stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

Kdysi dávno se Ivernu Stromonožkovi říkalo Ivern Krutý – to bylo ještě předtím, než se zapletl s Vrbou bohů. Od té doby Ivern putuje křížem krážem Runeterrou a pečuje o život všude, kudy chodí. V jeho šlépějích rozkvétá divoké kvítí v rytmu jeho smíchu, když špásuje se stromy, žertuje s kameny a spolu s mechem večeří hřejivé sluneční paprsky. Když se Otec zeleně nachomýtne ve vaší lajně, přinese si s sebou všechna tajemství lesa.

Hra v lajněEditovat

Kdo říká, že se podpora musí držet ve spodní lajně? Ivern Stromonožka je skutečným podpůrným džunglerem, dokonce možná prvním svého druhu. Většina podpor se nemůže do džungle vydat, neboť jim schází prostředky a poškození, jak se s rozvernými obyvateli lesa dostatečně rychle vypořádat. Ivern tuto skutečnost dokáže obejít díky své schopnosti vyčistit tábor bez nutnosti boje – tenhle zelený chlapík prostě jen pečuje o své hájky, načež se pralesní potvůrky samy vesele odeberou jinam a zanechají po sobě šťavnaté zkušenosti a zlato.

Ivernovi trvá pouhých pár okamžiků, než zasadí či sklidí své táborové hájky, a tak nemá potíže vstoupit do džungle v místech, kam by se běžný lovec ani neodvážil. Jedna účinná strategie: Vezměte si Udeřit a Teleport, vydejte se do nepřátelské džungle a položte totem poblíž vchodu. Proběhněte džunglí a zasaďte hájky na všechny tábory, poté se teleportujte zpět na začátek a oběhněte si další kolečko, abyste osvobodili celou ZOO.

ŠarvátkyEditovat

Iverna často uvidíte pěstovat hájky na své straně džungle, a poté se ve volném čase vrhne do lajny na rychlý přepad. Ať už přepad dopadne jakkoliv, Ivern odtančí zpět do džungle, kde si sklidí svou zralou odměnu.

Kdykoliv jde Ivern na přepad, Křovisko mu poskytuje nezměrně možností, jak se do lajn proplížit. Jeho křoviska se nepřátelům nezobrazují na mapě, a tak je jen na nich, aby dávali pozor, kde zrovna klíčí nový porost. Křoví také brání v rozhledu poskokům, což Ivernovi umožňuje vytvořit travnatý závoj, aby až do poslední chvíle držel své brzy zakořeněné oběti v temnotě.

Jakmile Otec zeleně získá přístup ke své staré známé Sedmikrásce, dostane k dispozici mocný způsob, jak uškodit nepřátelským tahounům a zredukovat jejich ukazatel zdraví, aby měl spojenecký zadní voj méně práce. V oněch raných kritických šarvátkách (jako například boj o prvního draka) může rozdivočelé tulící monstrum zaměřené na ADC nebo mága vytvořit obrovskou výhodu pro váš tým.

Týmové bojeEditovat

Jakmile nastane fáze týmových bojů, Ivernova role je zcela jasná: Jeho práce je posílit smrtící potenciál první linie. Pokud sešle druidský vtipálek Zakořenit na křehké nepřátele, každý spojenec v dosahu získá k zakořeněnému cíli skok zdarma. Stačí jediný kořen a Braum je vesele polechtá knírem, Vayne pronese svůj rozsudek a Garen se ocitne dostatečně blízko, aby to pořádně roztočil.

Většinou bude dobré šetřit si Pukavé semínko pro chvíle, kdy zasáhnete nějakého nešťastníka pomocí Zakořenit. Skokový efekt kořenů je mnohem přínosnější pro kontaktní šampiony, a tak se takovým spojencům vyplatí vypomoct také štítem a zpomalovacími účinky Pukavého semínka. Svezou se s kořenem, odprásknou pár chudáků s pomocí Pukavého semínka a ještě vykryjí jakékoliv pokusy o odvetný útok. A zatímco se to všechno mele, pan Stromonožka může v klidu naplácat všem kazisvětům díky rozšířenému dosahu svých základních útoků, zatímco se schovává ve křoví.

Největším přínosem Ivernovy záliby v pěstitelství okrasných křovin je jeho potenciál vytvářet psychický nátlak. Mnozí z nás hrají ve Vyvolávačově žlebu už pár let a celou dobu jsou křoví pořád na stejném místě. Podvědomě počítáme vzdálenost od jakéhokoliv křoví bez totemu a bráníme se pokušení jít ho omrknout. Takže když jste u vstupu do řeky na spodní lajně a najednou se objevíte v novém porostu, může vám to pěkně zamotat hlavu.

Dosah Křoviska je ohromný, takže Ivern může snadno donutit nepřátele, aby si mysleli, že se ukrývá někde, kde ve skutečnosti není. Stůjte na jedné straně středové lajny a vysaďte pár křovisek poblíž strany vašeho soupeře, čímž ho nalákáte blíž k sobě. A nebo jich pár sešlete přímo na své tahouny v týmovém boji, aby je nemohli nepřátelé zaměřit.

SynergieEditovat

Dobře se doplňuje s následujícími šampiony: Obtížně se vyrovnává s následujícími šampiony:
RengarSquare.png Rengar
Tohle je jasné. Koťátka milují keříky a Ivern dokáže vypěstovat porost v podstatě kdekoliv. Dejte síly dohromady a sledujte, jak se Otec zeleně s Hrdým lovcem vydávají na lov.

Master YiSquare.png Master Yi
Ivernova sada skýtá spoustu triků, ale schopnost vést si dobře v duelu s mistry šermu k nim nepatří. Zkušený Yi sešle Alfa úder přímo mezi Sedmikrásčiny pokusy o mazlení, a tak nedá Ivernovi téměř žádnou šanci, jak uniknout jeho obrýlenému hněvu.
DianaSquare.png Diana
Ivernovo Zakořenit poskytuje spojeneckým ranařům a kolosům možnost, jak rychle a spolehlivě zahájit útok, ale může fungovat i jako úniková cesta pro odvážné zabijáky, kteří se dostali až příliš hluboko za nepřátelskou linii. Prostě zakořeňte jakéhokoliv nepřítele na okraji souboje a specialisté na výpady, jako třeba Diana, budou mít k dispozici jeden skok do bezpečí zdarma.

AnnieSquare.png Annie
Travní typy jsou slabé proti ohni! Většina Ivernových schopností pomáhá získat výhodu v delších, vyrovnaných týmových bojích. Dokáže tuhle zaštítit, tamhle zakořenit a do toho zavolá Sedmikrásku, aby si pohrála v zadním voji. Tahle strategie však nefunguje, pokud druhý tým vládne silným nárazovým poškozením. Jakým je například obří macatý hořící medvěd, který se zřítí z nebe a v mžiku oka zabije všechno kolem sebe.
DariusSquare.png Darius
Jediným důvodem, proč nedokáže Darius zmasakrovat všechny vaše tahouny, je za běžných okolností jeho neschopnost překonat mezeru mezi svým a vaším týmem. To však neplatí, pokud má v týmu Iverna. Včasné použití schopnosti Zakořenit na nepřátelského tahouna a nahraje Síle Noxu ke smeči.
TeemoSquare.png Teemo
Křoví nikomu nestraní. Kdykoliv Ivern vypěstuje křovisko, aby pomohl svému týmu, poskytuje všem neviditelným yordlům (a/nebo tajemným chlupatým démonům z 666. kruhu pekelného) další místo, kam se mohou schovat.

TipyEditovat

Když hraješ jako IvernEditovat

  • Na dobrý zásah schopností Zakořenit navazuj Pukavým semínkem, ať z toho tví spojenci vytěží maximum.
  • Používej Křovisko pro přípravu pozic na budoucí přepady.
  • Sedmikráska může blokovat ručně mířené střely a zpomalovat nepřátele. Oslabuj tak protivníky pro své spolubojovníky.

Když je tvým protivníkem IvernEditovat

  • Ivern dokáže být zákeřně kluzký. Nesnaž se ho pronásledovat příliš daleko.
  • Ivernovo křoví má dlouhou životnost. Pozor na přepady!
  • Když se chceš pustit s Ivernem do křížku osamotě, dej si pozor, jestli není Sedmikráska připravena přispěchat na pomoc.

Doporučené předmětyEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki