Fandom

Kalista/Taktika

< Kalista

1 108stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

Kalista je střelec, který ke způsobování výrazného dlouhodobého poškození, přístupu ke všem schopnostem a možnosti zničit protivníky svými neúnavnými útoky potřebuje vytvoření duševního pouta s nějakým spojencem. K využití veškerého Kalistina potenciálu nestačí jen pouhé technické dovednosti – nezbytná je také vysoká míra komunikace a spolupráce se spojenci. Ačkoliv si dokáže docela dobře poradit i sama, přijde v takovém případě o bonusové poškození způsobované jejím duševním spojencem a bez přímé kooperace s ním nebude moci ani efektivně využívat svou ultimátku.

Hra v lajněEditovat

V lajně se Kalista chová jako většina střelců – tedy farmí a napadá svého protivníka –, ovšem s jedním podstatným rozdílem: Vzhledem k Soustředění na boj tvoří uhýbání a pohyb nedílnou součást její bojové sady. Pomocí této pasivní schopnosti se může Kalista po každém základním útoku přesunout, skákat k protivníkům a zase zpět, aby na ně mohla lépe útočit a získávat tak výhody dobrou poziční hrou. Duševní pouto umožňuje Kalistě a jejímu spojenci rychle zlikvidovat poskoky, což soupeře přinutí farmit pod věží, a je téměř zaručené, že oba postoupí na novou úroveň dřív než protivníci. Během tlaku v lajně může Kalista vyslat na výzvědy svého Strážce a udržovat si tak přehled o případném blížícím se nebezpečí. Tato schopnost sejme z podpory část starostí o udržování výhledu na mapu, díky čemuž mohou oba strávit méně času na základně a více diktováním tempa v lajně.

Během přímých soubojů používá Kalista Probodnutí k aktivaci Vytržení z rány, čímž dokáže soupeře napadat z dálky s děsivou rychlostí. Je to sice Kalista, kdo rozhoduje, kdy vyslyší Volání osudu, ale její duševní spojenec určuje, kam se jeho síla napře. Pokud Kalista nebo její duševní spojenec zasáhnou nepřátelského šampiona nějakým silným omezujícím účinkem, je Volání osudu jedinečným způsobem, jak protivníky poškodit, zároveň je znehybnit a připravit Kalistě půdu pro smrtící zásah oštěpem.

Týmové bojeEditovat

Kalista nemá žádný velký dosah ani spolehlivou únikovou schopnost, takže se drží v zadní řadě a hledá pomoc u svých spojenců. Před zahájením týmového boje by měla použít Strážce, aby s jeho pomocí odhalila protivníky, kteří se zákeřně plíží dál od ostatních. Až se boj rozhoří, způsobuje Kalista výrazné a dlouhodobě udržitelné poškození svými základními útoky a drží se v bezpečí přesným využíváním Soustředění na boj. Kalistiny oštěpy, které způsobují spolehlivé postupné poškození ze zadní řady, mohou snadno rozhodnout každou šarvátku nebo týmový boj. Poškození se rychle načítá, a je-li dostatečné, může zasadit smrtící úder Vytržením z rány.

Volání osuduEditovat

Ultimátka má velice různorodé využití. Může sloužit k oslabení nepřátel, jako zahájení většího komba nebo pro záchranu vašeho spojence s Duševním poutem; v ideálním případě rovnou ke všem těmto třem účelům najednou. Stojí-li proti vám šampioni specializovaní na výpady, Volání osudu jim překazí pronásledování a navíc umožní vašemu týmu přejít do protiofenzívy. Pokud se Kalistin partner ocitne v úzkých, rychlé seslání ultimátky jej přenese do bezpečí, zbaví ho veškerých omezujících účinků, které na něj nepřátelé vyplýtvali, a navíc získá možnost buď utéct z boje, nebo se do něj naopak znovu vrhnout. Pokud má Kalista dost odvahy – a její spolubojovník ještě víc –, mohou provést nějaké silné kombo nebo se pustit do otevřeného střetu, kdy podpora naváže protivníky na sebe a Kalista je zneškodní ze zadní řady.

SynergieEditovat

Dobře se doplňuje s následujícími šampiony: Obtížně se vyrovnává s následujícími šampiony:
LeonaSquare.png Leona
Tankovací podpory jako Zářný úsvit jsou pro Volání osudu ideální kombinací. Poté, co Kalista Leonu hodí doprostřed vřavy, může se dál pohybovat po bojišti pomocí Zenitové čepele a rozdávat omezující účinky, kde to je zapotřebí. Aktivujte veškeré bonusy ze Slunečního světla a Duševního pouta zároveň.

ZyraSquare.png Zyra
Vzhledem ke svým pomalým základním útokům je Kalista snadno zranitelná Svíravými kořeny. Chce-li Oštěp pomsty přežít v lajně proti tomuto soupeři, musí velice obratně zacházet se Soustředěním na boj.

JannaSquare.png Janna
Na první pohled se nezdá příliš moudré házet do chumlu nepřátel někoho tak křehkého jako Janna, ale kombinace Volání osudu a Monzunu dokáže úžasným způsobem rozdělit soupeřův tým.

EzrealSquare.png Ezreal
Ezrealova sada snadno otupí hroty Kalistiných oštěpů. Svou Mystickou střelou je při oťukávání na dálku ještě nebezpečnější a nepříjemným následkům schopností Vytržení z rány a Volání osudu unikne rychlým Magickým posunem.
MalphiteSquare.png Malphite
Představte si, že nepřátelský tým zasáhne Volání osudu a Nezastavitelná síla v rychlém sledu po sobě. Dvojité plošné vyhození do vzduchu vám vyhraje téměř jakýkoliv boj.

Master YiSquare.png Master Yi
Highlander je pro Kalistu nepříjemným protivníkem, jelikož jejím hlavním způsobem úniku je zpomalení soupeře. Pokud však Kalista a její spojenec nedokážou uzemnit Mastera Yi Voláním osudu, skončí nejspíš rozsekaní na nudličky Stylem wuju.

TipyEditovat

Když hraješ jako KalistaEditovat

  • Vytržení z rány je cennou pomůckou pro rozdávání smrtících zásahů, jelikož kdykoliv tato schopnost někoho zabije, její přebíjecí doba se vynuluje.
  • Vydáním jednoho rozkazu k pohybu (čímž se spustí bonus ze Soustředění na boj) nedojde ke zrušení zaměření cíle Kalistina základního útoku.
  • Kalistina pasivní schopnost má za následek, že se její celková rychlost pohybu zvyšuje společně s rychlostí útoku.

Když je tvým protivníkem KalistaEditovat

  • Kalistina pohyblivost je svázaná s útočením. To znamená, že když jsou nepřátelé mimo její dosah, pohybuje se pomalu, a snížením rychlostí jejích útoků omezíš i vzdálenost, kterou může během bojů urazit.
  • Jakmile se Kalista napřáhne k základnímu útoku, již jej nemůže zrušit. ačkoliv je tedy v boji velice pohyblivá, naskytuje se ti tak příležitost zasáhnout ji kouzlem, když máš pocit, že začne útočit.
  • Pokud se ti podaří zmizet Kalistě z dohledu, například i pomocí křoví, její základní útok tě mine a oštěp dopadne neškodně na zem.

Doporučené předmětyEditovat

ÚvodníEditovat

SR TT CS HA Doran&#039;s Blade.png Doran's Blade SR TT CS HA Health Potion.png Health Potion SR TT CS HA Trinket - Warding Totem.png Trinket - Warding Totem SR TT CS HA Boots of Speed.png Boots of Speed SR TT CS HA Prospector&#039;s Blade.png Prospector's Blade

ZákladníEditovat

SR TT CS HA Berserker&#039;s Greaves.png Berserker's Greaves SR TT CS HA Runaan&#039;s Hurricane.png Runaan's Hurricane SR TT CS HA Statikk Shiv.png Statikk Shiv SR TT CS HA Infinity Edge.png Infinity Edge SR TT CS HA Blade of the Ruined King.png Blade of the Ruined King SR TT CS HA Sanguine Blade.png Sanguine Blade SR TT CS HA Wicked Hatchet.png Wicked Hatchet

ÚtočnéEditovat

SR TT CS HA Last Whisper.png Last Whisper SR TT CS HA The Bloodthirster.png The Bloodthirster SR TT CS HA Youmuu&#039;s Ghostblade.png Youmuu's Ghostblade SR TT CS HA Phantom Dancer.png Phantom Dancer SR TT CS HA Lord Van Damm&#039;s Pillager.png Lord Van Damm's Pillager SR TT CS HA Entropy.png Entropy

ObrannéEditovat

SR TT CS HA Guardian Angel.png Guardian Angel SR TT CS HA Banshee&#039;s Veil.png Banshee's Veil SR TT CS HA Mercurial Scimitar.png Mercurial Scimitar SR TT CS HA Frozen Mallet.png Frozen Mallet SR TT CS HA Dervish Blade.png Dervish Blade

V síti Wikia

Náhodná Wiki