Fandom

Kled/Taktika

< Kled

1 107stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

O Kledovi, vraždícím malém yordlovi, si Noxijci vypráví všelijaké historky. Tvrdí, že bojoval v každém tažení noxijských legií, že obdržel všechny vojenské hodnosti a že nikdy neutekl z boje. Stejně jako v pohádkách o lidových hrdinech lze o těchto zvěstech pochybovat. Jedna část bájí o Kledovi je však pravdivá: když jede do bitvy na věrné Skaarl (své zbabělé ještěřici), Hašteřivý dragoun tvrdě bojuje z plných sil, aby ochránil svůj majetek... a aby se zmocnil všeho, co je možné.

Hra v lajněEditovat

Kleda musí chytit RAPL. Hašteřivý dragoun touží po jediném: rozsekat své nepřátele. Systém odvahy Skaarl odměňuje Kleda za to, že z boje neuteče, i když jeho ještěří společnice svému bláznivému yordlímu pánovi pláchne. Aby si mohl Kled Skaarl znovu osedlat, musí se neohroženě vrhnout do bitvy a hrát agresivně – pokud se mu podaří získat zpět důvěru své ještěřice, může vyjet zpět do boje s plným ukazatelem zdraví.

V lajně Kledova síla kolísá v závislosti na tom, zda je k dispozici Výbušná povaha. Pokud je aktivní, Hašteřivý dragoun může kosit protivníky pomocí svých posílených automatických útoků, ale pokud se schopnost zrovna přebíjí, musí se Kled spolehnout na své ostatní schopnosti, chce-li způsobit nějaké zásadnější poškození.

Výbušná povaha nelze vypnout či zapnout – aktivuje se pokaždé, když Kled použije základní útok. Nezkušení hráči Kleda proto často vyplýtvají svůj záchvat vzteku na neškodné vlně poskoků, i když by bývalo bylo lepší šetřit si jej na hrozivější protivníky. Pokud se Kled domnívá, že by mohl v blízké době narazit na nepřátelského šampiona, vyplatí se opatrně farmit pomocí ostatních schopností.

ŠarvátkyEditovat

Jakmile se Kled rozhodne pustit se do boje, Nájezd mu ulehčí udržet s nepřítelem krok. Pokud to jde s bojem z kopce, Kled může svému nepříteli vyprášit kožich pomocí Výbušné povahy a poté uniknout díky Nájezdu.

Pokud Kleda popadne až moc velký RAPL (tedy jestli to vůbec jde) a Skaarl jej opustí, má dvě možnosti, jak kamarádku získat zpět: utéct na základnu jako zatracený zbabělec, a nebo poslechnout ty hlasy v hlavě a CHYTIT JEŠTĚ VĚTŠÍHO RAPLA. Pokud se Hašteřivý dragoun pustí do nepřátelského šampiona, bude mít do své Kapesní bouchačky jen omezený počet kulek, aby Skaarl mohla získat zpět svou sebedůvěru a vrátila se zpět k tatínkovi.

Jestli má Kled za ušima, bude věnovat pozornost ukazateli odvahy Skaarl a své protivníky k sobě naláká přesně ve chvíli, kdy si na svou ustrašenou ještěrku znovu naskočí, čímž získá druhý plný ukazatel zdraví. Také si tím opět zpřístupní Nájezd a Na ztéééééč!!!, což mu jistě pomůže k získání zářezu.

Týmové bojeEditovat

Jakmile skončí fáze v lajně, Kled svému týmu nejlépe poslouží jako potyčkář – popadne jej vztek pokaždé, když se mu nějaký nešťastník toulá po pozemku, a dokáže využít Nájezd či Past na medvědy, aby získal lepší postavení nebo aby omezil nebezpečné protivníky. Skaarlin ukazatel zdraví poskytuje Hašteřivému dragounovi lehkou tankovitost, ale pro nepřátelský tým je relativně snadné se na ještěřici zaměřit. Pokud Skaarl Kledovi uteče v boji příliš brzy, zůstane nebohý yordl na pospas nepřátelům s pramalou šancí na přežití.

Kledova schopnost udržet se u svého cíle z něj činí skvělou odpověď na nepřátelské osamocené výpady. Dokáže se díky své ultimátce vrhnout do lajny se starým dobrým štítem, jenž posílí jeho šance v souboji jeden na jednoho. Bonusová rychlost z Na ztéééééč!!! navíc umožňuje vzít s sebou do boje i pár kamarádů.

Dobře načasovaná Kledova ultimátka je skvělým způsobem, jak si vynutit týmový souboj – pokud jste pohromadě, celý váš tým se s Kledem může vrhnout do nepřátelských řad. Na ztéééééč!!! je také nejlepší (a vlastně skoro jedinou) cestou, jak se rychle dostat k obnaženému křídlu.

Ani Kled si přeci nemůže dovolit vrhnout se na celý nepřátelský tým sám. Drobná pomoc kamarádů se vždycky hodí.

SynergieEditovat

Dobře se doplňuje s následujícími šampiony: Obtížně se vyrovnává s následujícími šampiony:
LuluSquare.png Lulu
Kled má sice k dispozici hned dva ukazatele zdraví, nicméně to z něj ještě nedělá tanka. Štíty a buffy Vílí čarodějky poskytnou Kledovi houževnatost do soubojů, na které by byl za běžných okolností až příliš zranitelný, popřípadě může vesele dál běsnit, pokud musí běhat po svých.

LuxSquare.png Lux
Pokud čelí Kled se Skaarl protivníkovi, jenž vládne omezujícími efekty a navíc ještě dokáže způsobovat okamžité poškození, jsou oba v kaši. Pokud Paní světla chytí naši ještěrko-yordlí dvojku Světelným poutem, může jim Poslední jiskrou pěkně zatopit ještě dřív, než budou schopni reagovat.
GarenSquare.png Garen
Kledovi nepohybliví spojenci nejsou až tak nepohybliví, pokud s ním běží Na ztéééééč!!! Pokud Moc Demacie propůjčí své srdce a meč Kledovi, oba budou mít dostatek rychlosti a síly rozmetat nepřátelskou přední linii.
JannaSquare.png Janna
Nepřátelé, kteří mohou Kleda zpomalit a držet si ho od těla, jsou osinou v Kledově chlupaté zadnici. Rychlý Kvílející vítr a Monzun stačí k tomu, aby se z Na ztéééééč!!! stalo Na shlééééé...

KindredSquare.png Kindred
Pokud je Kled sražen ze svého oře, musí se vždy rozhodnout: zůstat v boji a pokusit se obnovit Skaarlinu odvahu, nebo se zdekovat do bezpečí? Pokud se poblíž toulá Kindred, volba je jednoduchá – Oveččina záštita poskytuje Kledovi možnost dál běsnit, aby mohl znovu naskočit na svou bezpáteřní přítelkyni, takže bude silnější než předtím.
TristanaSquare.png Tristana
Kled si bude muset dvakrát rozmyslet, zda běhat v boji po svých, zváží-li dostřel Yordlické pistolnice v pozdní fázi hry. Raketový skok i Rozbíječ jsou dobrou cestou, jak se vyhnout největší síle Hašteřivého dragouna: schopnosti zůstat poblíž svého nepřítele.

TipyEditovat

Když hraješ jako KledEditovat

  • Kled sice generuje body Odvahy i zabíjením poskoků, bojovat se šampiony je ale pro něj v tomto směru mnohem efektivnější.
  • Poslední zásah Výbušné povahy způsobuje mnohem větší poškození než tři předchozí, dej si tedy záležet, ať nepřijde nazmar!
  • Na ztéééééč!!! lze seslat i na velkou vzdálenost. Pokus se odhadnout, kde se bude nepřátelský tým nacházet, až na místo dorazíš.

Když je tvým protivníkem KledEditovat

  • Kled generuje body Odvahy způsobováním poškození svou Kapesní bouchačkou a základními útoky, zabíjením poskoků a útočením na budovy nebo epické příšery.
  • Když je Kled opěšalý, bedlivě sleduj jeho ukazatel Odvahy - jakmile dosáhne 100%, vyskočí zpátky do sedla a získá výrazné množství života.
  • Když má Kled k dispozici Výbušnou povahu, je mnohem nebezpečnější.

Doporučené předmětyEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki