Fandom

Pradávné tajemství v Runneteře

1 107stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

Ahoj všichni. Tady Ezreal.

Normálně bych o pomoc nežádal. Na mých cestách sem přišel ke spoustě zajímavých předmětů, ale nikdy k takovým jako jsou tyto.

Pradávné tajemství v Runneteře 01 - vše.jpg

Seskupil jsem všechno na svém stole, aby jste se mohli podívat. Důležité je, že tyto předměty byly nalezeny po celé Runneteře a datují se z naprosto jiných a nespjatých ér. Problém je... všechny mají jedno společné: ukazují temnou postavu, zřejmě nelidskou, která drží ozubený meč.

Nejsem si jistý jestli chci toto tajemství rozluštit. Z toho co jsem doteď dokázal dát dohromady je tato postava centrem mnoha krvavých konfliktů a příbězích o válkách. Co si myslíte? Kdo je tato postava a jakou roli sehrála v historii Runneterry?

Oh a když doopravdy chcete slyšet nějaké z příběhů o těchto věcech... Povím vám je, ale některé z nich nejsou pěkné.

DemaciaEditovat

Pradávné tajemství v Runneteře 02 - sklo.jpg

Na tohle se podívejte. Je to vitráž z Demacie.

Neptejte se mě jak sem se k tomu dostal. Vrátím to, slibuji. Pujčuji si to na výzkum a ani nezjistí, že to chybí. Demaciané nepřestávají mluvit o světle, takže k čemu stejně doopravdy potřebují okno?

Podívejte se zblízka. Vidíte ten tvar uprostřed s křídly a ozubeným mečem? To je ta postava co jsem všude vídal.

Toto je první artefakt co měl donutil sem doopravdy zamyslet. Není tak starý a nemůže se datovat dál než několik generací zpět. Optal jsem se a nikdo neví co je to za postavu, ani jestli má jméno. Všichni se ale shodli na jedné věci: ať už je ta postava kdokoliv, je zřejmě někdo hodný zapamatování, aby byl takhle zvěčněn.

Ale proč se objevuje na tolika jiných místech? Spousta z těchto artefaktů jsou starobylé a některé jsou ze ztracených civilizací tak starých, že ani neznáme jejich jméno.

Jak je tohle možné?

NoxusEditovat

Pradávné tajemství v Runneteře 03 - socha.jpg

Tato soška je z Noxusu.

Ano, Noxus. Víte co si myslím o lidech z Noxu, ale jejich město je plné historie. Bude to chtít víc než temnou magii, stráže s masivními sekerami a strašidelného ptačího muže, aby mě udrželi dál od objevování jednoho z nejdůležitějších míst ve Valoranu.

Noxus je plný takovýchto sošek. Většinou jsou vyrobeny jako pocta pro největší hrdiny národa, ale tahle nevypadá jako žádný z hrdinů Noxu, o kterém jsem slyšel. Znám jich mnoho, také, věřte mi: vezměte jakoukoliv z knih Noxu a je pravděpodobně je to přespříliš dlouhá kronika o životě nějákého hrdiny, jeho dobitích a velikosti jeho zbraně. Nepodíval bych se na to vícekrát kdybych nepoznal tu postavu.

Tohle mě doopravdy zaujalo... co dělá Noxus se sochami postavy, která se ukazuje také v Demacijském umění?

PiltoverEditovat

Pradávné tajemství v Runneteře 04 - kniha.jpg

Když jsem si všimnul podobností mezi Demacijskou vitráží a Noxusskou soškou, musel jsem vědět víc. Z knihovny v Piltoverské akademii jsem vytahal co nejvíc knih co jsem mohl. Jsou v ní sekce kam mohou jen absolventi akademie. Mohl jsem se dostat dovnitř sám, ale nechtěl jsem za sebou spálit žadné mosty, takže sem si nechal pomoct od Jayce. Každý miluje toho chlapa.

Ta menší je kniha Noxusských válečných básní. Většina obsahu je standardní Noxusská vojenská přehlídka, ale čepel na přebalu zaujala mojí pozornost.

Ta velká vpravo je stará knížka pohádek a příběhů. Ne všechny jsou úplně pravdivé, ale jeden zaujal mojí pozornost. Postava v příběhu je arogantní generál vedoucí své bojovníky do bitvy a lehce vítězí. Má svého posledního nepřítele zahnaného do kouta, ale... víte co se říká o pýše před pádem.

Velký válečník, přesně tak, naše temná postava, se objeví v bitvě. Nepřátelé arogantního generála, muži na pokraji smrti, jsou inspirováni jeho přítomností. „Povstali z jejich kolen jako kdyby jim zapálil jejich vlastní krev,“ cituje kniha. „Zostuzený generál sledoval jak jsou jeho muži sekáni armádou, která před pár momenty žadonila o pomoc. Jeho nepřátelé se stali vrahy a řezníky. Jak se k němu přibližovali, generál si nemohl být jistý zda jsou stále lidmy.

ShurimaEditovat

Pradávné tajemství v Runneteře 06 - urna.jpg

Shurima je již pryč po staletí. Nyní je to sotva prach, ale ruiny které zůstavají nyní ukazují masivní civilizaci, které se v poušti dařilo. Nemám ani tušení co se této říši stalo. Vypadá to, že zmizela beze stopy... ale to je úplně jiná záhada.

Tuhle urnu jsem našel v hrobce. Po prozkoumání místa a podle některých maleb na stěnách jsem usoudil, že to bylo místo posledního odpočinku velkého válečníka Shurimy, který vedl bitvu proti obří přesile. On a jeho muži šli padnou ve jménu slávy a cti, ale nějakým způsobem vyhráli. Hrstka bojovníků porazila tisíce nepřátel, kteří se jim postavili.

Není divu, že takové vítězství zvěčnili na zdi hrobky, ale co tahle temná postava dělá na urně? Jaký podíl měla na této bitvě? Prostě to nechápu.

FreljordEditovat

Pradávné tajemství v Runneteře 07 - dýka.jpg

Z ledů Freljordu můžete vyřezat spousty zajímavých věcí. To místo bylo vždy bojiště, takže bych se nerozmyslel dvakrát kdyby to nebylo pro dvě věci. Zaprvé, podívejte se na to rozleptání kovu. Když se podíváte dostatečně zblízka uvidíte ten stejný ozubený vzor jako na ostatních předmětech. Zadruhé, no... jílec té dýky je vyřezán z lidské kosti.

Tady to začíná být zajímavé. Příslušníci kmene z této oblasti říkají, že ta postava na čepeli je legenda, „bojovník zachránce“, který se objevil v bitvě proti nenáviděnému znepřátelenému kmenu před několika lety. Málem tu bitvu prohráli, ale bojovník se zjevil a vedl je k zdrcujícímu vítězství nad jejich nepřáteli. Nenechali nikoho naživu, ale když se příslušníci kmene vraceli k oslavám s jejich ochráncem, byl už pryč. Podle toho co si pamatují si vzal kosti jejich protivníků jako trofeje.

Zní to podobně jako příběh z Shurimské hrobky. Oba vyprávějí o bojovníkovi, který se objevil a změnil průběh velké bitvy... ale za příšernou cenu.

IoniaEditovat

Pradávné tajemství v Runneteře 08 - blok.jpg

Tento kus dřeva z Ionie byl vyřezán dávno před bitvou s Noxem. Nyní jsou vzácné, ale jsou víceménně stejné. Všechny zobrazují krásné věci: krajinu, meditující mnichy, hvězdy na noční obloze, všechny ty „osvícenské“ kecy, o kterých pořád mluví.Všechny z nich... až na tenhle.

Nikdy jsem neviděl nic takového. Je to ta stejná temná postava s tím stejným mečem - a nejhorší věc - nemyslím, že ty červené fleky jsou inkoust...

Skrytá stranaEditovat

Pradávné tajemství v Runneteře 09 - strana.jpg

S touhle jsem měl štěstí. Našel jsem ji zaseknutou mezi dvěma listy té velké knihy. Není to stejný papír a je celkem poškozený. Možná někdo pátral přede mnou, ale nedostal se tak daleko jako já.

Na obrázku to vypadá, že tito muži ctí sochu temné postavy. Socha samotná vypadá jako napůl vykopaná. Nemusí to být dokonce něco co postavili, ale co našli.

Co je s touto postavou, že jsou mu ti lidé tak oddaní?

Přívěšek a minceEditovat

Pradávné tajemství v Runneteře 10 - medailon.jpg

Tyto mince jsem vyhrál od jistého Mistra karet, jehož jméno neřeknu... a jehož pravé jméno ani neznám. Prohrál jsem každé kolo až na tohle, když ho jednou porazím, samozřejmě, že vsadil bezcenné staré mince. Ve Valoranu je nemůžu nikde utratit. Aspoň jsem pro ně teď našel „využití“. Chvilku mi trvalo, než mi došlo, že je to ta stejná ozubená čepel jako na těch starých mincích.

Nakonec, je tu ten přívěsek napravo. Je velmi, velmi starý a nemám ani tušení odkud pochází. To je tvář naší temné postavy přímo v tom železe. Ať už je to kdokoliv, byl tu hodně dlouho.

To je vše co jsem zatím našel. Tak... co si myslíš? Kdo je ta postava, a co znamená jeho přítomnost?

Jednu věc vím jistě, nikdy ho nechci potkat...

V síti Wikia

Náhodná Wiki