League of Legends CZ/SK Wiki

Prisma Lab

1 107stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

PrismaTank.jpg
Vítejte v Prisma laboratoři,
zde se provádí vývoj a testování poslední generace zbraňové technologie v Lize - Prisma!
LaserVarovani.png
Prosíme všechny účastníky, aby si nasadili ochranné brýle!

Proč Prisma technologie

Prisma nebo-li DEW technologie je založena na elektromagnetickém záření bez použití pevných projektilů. Hlavním výhody jsou: zanedbání gravitace a rychlosti větru, téměř žádná prodleva mezi výstřelem a zásahem, žádný zpětný ráz ani potřeba spousty těžké munice. Je zde spousta i jiných důvodů, proč použít tuhle technologii, najde se i několik nedostatků:

Výhody

  • Vysoký dosah (nejmenší dosah schopností je 1100).
  • Vysoký výkon (přepočty útočných schopností jsou průměrně 68% ability power).
  • Koherence a malý rozptyl (dvě schopnosti na zadržení a zpomalení protivníka).
  • Malá odezva (pouhých 40 sekund na posledním levelu ultimátní schopnosti).
  • Holografie (umožňuje zaštítování až 10 spojeneckých šampiónů).

Nevýhody

  • Vysoká křehkost (nejslabší šampión, co se týče healthu a armoru).
  • Složité ovládání (všechny schopnosti jsou tzv. skillshoot).
  • Delší doba rekonfigurace (neultimátní schopnosti mají nejmenší možný cooldown jen 10 sekundy).

Vlastnosti

Systém využívá technologii rubínového laseru, zde je uveden výpis základních charakteristických veličin.

LuxSquare.png

Luxanna "Lux" Crownguard
- the Lady of Luminosity
Cena: 3150 IP / 790 RP
Role: Mage, Ranged, Support Datum vydání: 19.10.2010
Attackpower.png
Defensepower.png
Abilitypower.png
Difficulty.png
Staty (1. level - 18. level)
Zdraví / Health 345 (+79) Mana 250 (+50)
Regen. zdraví 4.5 (+0.55) Regen. many 6.0 (+0.6)
Síla útoku / AD 50 (+3.3) Brnění / Armor 8 (+4)
Rychlost útoku / AS 0.625 (+1.36%) Odolnost vůči magii / MR 30
Dosah / Range 550 Rychlost pohybu / MS 340

* Revize provedena 9.2.2013

Kalibrace před použitím

Před prvním použitím je potřeba provézt kalibraci systému. Doporučujeme mít systém zapnutý již 5 minut před samostatnou kalibrací.

Runy

Mid

PrismaLuxMidRuny.png
  • červené 9x Magic penetration
  • žluté:
    • 3x Ability power per level
    • 6x Magic resist
  • modré:
    • 5x Cooldown reduction per level
    • 4x Magic penetration
  • velké:
    • 2x Magic penetration
    • 1x Movement speed

Bot

PrismaLuxBotRuny.png
  • červené 9x Armor
  • žluté 9x Gold per 10
  • modré 9x Mana regen per level
  • velké 3x Gold per 10

Masteries

Mid

PrismaLuxMidMast.png

21:7:2

Bot

PrismaLuxBotMast.png

9:0:21

Summoner kouzla

Návod na použití

Před použitím systému Vám důrazně doporučujeme přečíst si tento návod a řídit se pokyny, jenž v něm najdete.

Proti komu ano

MalzaharSquare.png Malzahar KarthusSquare.png Karthus RyzeSquare.png Ryze

Proti komu ne

TalonSquare.png Talon KatarinaSquare.png Katarina FizzSquare.png Fizz KassadinSquare.png Kassadin MorganaSquare.png Morgana LeBlancSquare.png LeBlanc

Dobrá s

EzrealSquare.png Ezreal CaitlynSquare.png Caitlyn AsheSquare.png Ashe

Pořadí schopností

PrismaLuxSchop.png

Detailní popis jednotlivých funkcí

Nesprávné použití systému může vést k těžkému zranění nebo usmrcení! Přečtěte si prosím pozorně veškeré instrukce.

Illumination

[P] Illumination ({{{nazev}}})
Illumination.png

Luxiny kouzla označí cíl na 6 sekund energií. Luxčin útok nebo Final Spark pak působí jako roznětka a uvolní tuto energii, způsobujíc 10 + (10 x level) magic damage.

  • Vhodné na farmení a dorážení.
  • Lze ji odpálit a obnovit vaším Final Spark.
  • Když budete rychlí, vyšlete před použitím schopnosti auto-útok, můžete tak současně dát zranění schopností a hned odpálit Illumination.

Q Light Binding

[Q] Light Binding ({{{nazev}}})
DOSAH: 1175
CENA: 50 / 60 / 70 / 80 / 90 Mana
COOLDOWN: 15 / 14 / 13 / 12 / 11 s
LightBinding.png

Active: Lux vystřelí světelnou kouli na cíl, svazujíc jednotky (snare), které zasáhne na 2 sekundy. Tyto jednotky dostanou magic damage. Může zasáhnout až dva cíle (druhý cíl zasáhne o 50% nižším efektem).

  • Rchlost projektilu: 1200

  • Magic Damage: 60 / 110 / 160 / 210 / 260 (+ 70% AP)
  • Magic Damage druhému cíli: 30 / 55 / 80 / 105 / 130 (+ 35% AP)
  • Bereme jako první schopnost (CC pro záchrany nebo chycení nepřátel).
  • Kouzlo maxujeme jako druhé (hlavní funkce chycení s levelem snižuje pouze CD a zvyšuje zranění, dobu účinku je stejná).
  • Druhý snare není přesně za cílem, může být posunutý až o 45°.
  • Při zasažení nepřítele na maximu dosahu schopnosti se vám prodlouží maximální dosah díky druhému snaru.
  • Šetřete si tuto schopnost, dokáže vás vytáhnou ze spousty špatných situací, hlavně z gangů.
  • Házejte i přes blokády a do Fog of war.
  • V lese máte velkou šanci na snare - úzké oblasti.
  • POZOR, pomocí snaru nezjistíte, zda je někdo v křoví!

W Prismatic Barrier

[W] Prismatic Barrier ({{{nazev}}})
DOSAH: 1075
CENA: 60 Mana
COOLDOWN: 14 / 13 / 12 / 11 / 10 s
PrismaticBarrier.png

Active: Lux hodí hůlkou na cílové místo, v maximu se vrátí zpět k Lux, průletem zašťítuje sebe a své spojence před zraněním na 3 sekundy. Pokud štít proletí spojencem dvakrát, čas štítu se obnoví.

  • Rychlost projektilu: 1400

  • Síla štítu: 80 / 105 / 130 / 155 / 180 (+ 35% AP)
  • Maximální štít: 160 / 210 / 260 / 310 / 360 (+ 70% AP)
  • Kouzlo maxujeme jako poslední.
  • Ostatní hráče (i sebe) můžete zaštítovat až dvakrát - při druhém zásahu se štít obnoví (hodíte ho určeným směrem a na maximu se vrátí, takže ve velké mele můžete dát štít 10 krát (5x2)!
  • Když netrefíte nikoho v letu tam, snažte se aspoň přeběhnou někam vedle, aby jste trefili někoho při zpátečním letu.
  • Brání zranění od physical damage, magic damage i true damage!
  • Nádherný proti Kartushově, Vladimírově nebo Ziggsově ultině či Ignitům a dotkám.
  • Využívejte při obraně věží (raději se nechat zranit, než si nechat ničit věž - vy se vyléčíte).
  • Házení na spojence v jungli a hlavně při bojích.
  • Používejte při průchodu kolem nepřátelské věže (většinou dostanete 2 až 4 zásahy - což je pro štít jak dělané).
  • Při návratu se vám štít obnoví, směru hodu tedy můžete využít: když čekáte velké zranění, hoďte jej ve vašem směru pohybu; když čekáte malé zranění, hoďte jej proti směru pohybu.
  • Používáme i na krytí ostatních kouzel (spamujte ji, nepřítel si později bariery nebude všímat), bariera letí pomalu a nepřítel si nemusí všimnou vašeho Light Binding nebo Lucent Singularity - první W a pak to další kouzlo.

E Lucent Singularity

[E] Lucent Singularity ({{{nazev}}})
DOSAH: 1100
CENA: 70 / 85 / 100 / 115 / 130 Mana
COOLDOWN: 10 s
LucentSingularity.png

Active: Vytváří zónu, která zpomaluje nepřátelské jednotky a vydrží až 5 sekund. Tato zóna může být kdykoliv odpálena a způsobí magic damage všem nepřátelským jednotkám v ní.

  • Magic Damage: 60 / 105 / 150 / 195 / 240 (+ 60% AP)
  • Slow: 20% / 24% / 28% / 32% / 36%
  • Průměr Damage AoE: 600
  • Průměr dohledu AoE: 600
  • Plošný efekt na farmení (s použitím Illumination).
  • Skvělí na ničení Banshee's Veil.png Banshee's Veil.
  • Zpomalení nepřátel (nejefektivnější v lese, kde jsou úzké cesty a křižovatky).
  • Můžete jej kdykoliv odpálit (použitelné jako past v křoví).
  • Touto schopností si zajistíte spoustu assistů.
  • Doporučuji za nepřátele (protože většinou začnou utíkat zpět).
  • Můžete s tím vyžírat nepřátelům buffy, Nashora nebo Draka.
  • Dosah odhalené oblasti je větší než oblast kouzla!

R Final Spark

[R] Final Spark ({{{nazev}}})
DOSAH: 3000
CENA: 100 Mana
COOLDOWN: 80 / 60 / 40 s
FinalSpark.png

Active: Po nabrání energie 0,5 sekund Lux vystřelí paprsek světla, který způsobí všem cílům v jeho cestě magic damage. Kromě toho odpálí a obnoví Illumination.

  • Magic Damage: 300 / 400 / 500 (+ 75% AP)
  • Magic Damage s Illumination na cíly (level 6,11,16): 370 / 520 / 670 (+ 75% AP)
  • Maxujeme jak jen můžeme.
  • Při výstřelu odhaluje oblast.
  • Při kouzlení schopnost není možné zrušit (ani vámi ani nepřáteli).
  • Laser vystřelí asi až po 1s.
  • Se 40% CDR je na 16 levelu cooldown 24 sekund.
  • Tímto schopností si zajistíte spoustu assistů.
  • Používáme před nebo během boje (nepřátelé se můžou rozdělit nebo utéct).
  • Dosah schopnosti je za zobrazovanou plochu.
  • Dorážení utíkajících nepřátel z boje (či těch co si myslí, že se už bezpečné teleportují domů - tedy u věží či v křoví).
  • Na třetím levelu s touto schopností zabijete celou linii minionů.
  • S nízkým CD ji používejte i na otravovaní nepřátel (i kdyby jim to mělo sebrat jen 1/5 zdraví).
  • POZOR, čára (při kouzlení) se zobrazuje ve tmě i v křoví - můžou vás tedy najít!
  • Nejlepší (a nejvtipnější) je na vyžírání buffů, draka nebo nashora (pomocí Clairvoyance.png Clairvoyance nebo Lucent Singularity kontrolujeme HP a pak laserem vyžereme) - není nic lepšího než si vzít práci, kterou celou udělal nepřítel.

Předměty

Mid

Bot

Farmení

Nejlepší je použitím kouzla E, kdy čekáme až mají první minioni minimum HP, odpálíme E a poté dorážíme normálním útokem (pasivka). Na druhém a třetím levelu s R zničíte celou řadu přicházejících nebo útočících minionů, pokud něco zbude, doděláme E. V lese se jsou tábory minionů blízko sebe, pomocí R můžete zničit dva tábory.

Boje

Pokud víte, kde se skrývají nepřátele, vystřelte po nich R. Nepřátele to buď ignorují, nebo se aspoň ve zmatku rozestoupí, někdy můžou i utéci. Vaší rolí je stát vzadu, házet E a W. Až se vám znovu nabije R tak neváhejte. NIKDY si nenechávejte R na dorážení nepřátel, používejte jej před bojem nebo během bojů (když se vám dobře sestoupí do linie, zasažení alespoň 3 z 5 je úspěch). Hrajte týmově. Nevyžírejte zbytečně killy. Pokud můžete, zachraňujte spojence, ale opatrně (podle životů spojence, CC nepřátel a jejich počtu), pokud vás chytnou, většinou nemáte sami šanci (proti AD carry nebo 3 a více nepřátelům).

Zabíjení

Nepřítele zpomalíme E, hodíme na něj Q a zaútočíme normálním útokem (pasivka), odpálíme E, vystřelíte R a znovu normálním útokem (s velkým CDR se dá vše stihnou nebo dokonce i dvakrát opakovat). Jako Nuke se používá Q, hned hodíme E, vypálíme R, autoútok, odpálíme E, autoútok a pokud máte CD znovu Q a autoútok.

Support

Ano, Lux se dá hrát jako support. Kromě ultiny má vše pomocný charakter. Zde maxujeme první štít před snarem. Základní předměty pro vás jsou hlavně wardy a Oracle, zbytek je situační.

Dominion

Na Dominionu má Luxka obranou a podpůrnou roli. Beru si Barrier či Garrison (double snare pod věží s velkým dmg a AS? super!) s Ghostem. Masteries, runy a předměty si beru Mid. S vaší ultimátkou jste schopni bránit, odhánět a podpořit 3 body vedle sebe. Může jít solo dolů a nebo jít pomáhat nahoru (máte 3 support kouzla).

ARAM

Ano, berte ji jak můžete. Má samé plošné schopnosti a je zde hezká jedna linka jak dělaná pro ultimátku. Masteries, runy a předměty si beru Mid. Jen pozor, nedá se zde koupit Elixir of Brilliance!

V síti Wikia

Náhodná Wiki