League of Legends CZ/SK Wiki

Taliyah/Taktika

< Taliyah

1 107stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

Šampión Příběh Taktika Galerie

Je těžké být jiný a Taliyah o tom ví své – její schopnost ovládat zem pod nohama ji oddělovala od ostatních. Je mág s omezujícími efekty a dokáže splétat kámen do podoby mocných zbraní; pokud upře svůj zrak na nějakou polohu, samotná země změní tvar, aby ji tam přenesla.

Hra v lajněEditovat

Taliyah je především zaměřena na kontrolu – to ona udává, kde a kdy bude bojovat, díky schopnosti pokládat plošnou past a kontrolovat tak pohyb nepřítele v lajně. Díky kombinaci schopností dokáže uzavřít část lajny pomocí Rozpárané země a poté nepřítele odhodit do pasti díky dobře mířenému Seismickému proražení. Jakmile bude nepřítel na ráně, dokáže mu citelně zredukovat zdraví díky rychlé Kamenné salvě.

Časté sesílání Taliyiných schopností v lajně pomalu snižuje její sílu, neboť vytěžená země z Kamenné salvy jí neposkytne dostatek střel, aby dokázala odrazit rychle se blížící nepřátele. Zkušení hráči se s Taliyou této skutečnosti vyhnou tím, že budou pečlivě hospodařit s půdou tak, aby si vytvořili pěšinku směrem k věži. Taliyah pak může využít tuto pěšinu vytěžené země jako únikovou trasu, jakmile se na ni vrhne bojechtivý nepřátelský džungler.

Pokud se jí daří ve výměnách s nepřítelem a vyhýbá se přepadům, vyniká Taliyah ve vyvíjení nátlaku na věže pomocí vln poskoků díky svým plošným útokům. Jakmile zatlačí nějakou lajnu, může díky své pasivce naskočit na prkno z kamene a svézt se bleskovou rychlostí na nějakou jinou lajnu. Kolem zdí na mapě se jí bude postupně zvyšovat rychlost pohybu, dokud nevrazí do lajny na pomoc svému kamarádovi. Předmět Ludenova ozvěna umožňuje nejlepší (a jediné) shurimské surfařce pohybovat se ještě rychleji, čímž se její putování po mapě stane obzvláště smrtícím.

ŠarvátkyEditovat

Pokud jste si mysleli, že Taliyiny vpády jsou zkázonosné kvůli její pasivce, tak počkejte, až dosáhne 6. úrovně. Propletená zeď jí umožní vniknout do lajny s naprostou lehkostí a zeď, na níž se veze, zároveň zablokuje únikové cesty chudáků, které se rozhodla přepadnout.

Chytří hráči využijí její ultinu k okamžitému vyvinutí tlaku na vzdálených klíčových lokacích. Nepřátelský tým útočí na draka? Výborně: prostě se tam svezte a zaplňte dračí doupě Rozpáranou zemí a nepřátelského džunglera odhoďte pomocí Seismického proražení. Bojují s Baronem a dostávají u toho klepec? Skvěle: prostě je pomocí své ultiny uvězněte v Baronově jámě. Zaklapněte dvířka pece a připravte tak chutnou hostinu pro své spoluhráče.

Taliyiny nejsilnější předměty jí umožní ještě větší kontrolu nad pohybem nepřátel. Když zasype prchajícího nepřítele Kamennou salvou s Rylainým křišťálovým žezlem v ruce, zpomalující efekt tohoto předmětu zásadně usnadní její charakteristické kombo s Rozpáranou zemí. Předměty zlepšující její nízkou rychlost pohybu v boji pomáhají Splétačce kamene rychle manévrovat na nejvýhodnější pozice, aby ovládla každý souboj.

Týmové bojeEditovat

V týmových soubojích poskytují Taliyiny schopnosti s plošným efektem téměř božskou moc nad kontrolou rozmístění nepřátel. Může využít Seismické proražení, aby odhodila nepřátelské kolosy pryč z boje, a následně může zpomalit odhalený zadní voj dobře umístěnou Rozpáranou zemí. Taliyah sice svou ultimátní schopností nezpůsobující poškození nepřispěje k zasazování smrtelných ran, ale může vyvolat svou Propletenou zeď, aby nepřátelský tým rozdělila, čímž spojencům umožní napadnout oddělené soupeře, než se pustí do jejich kolegů za zdí.

Jakmile týmový boj skončí, Taliyah dokáže využít svou výhodu s rychlostí a ladností. Její pasivka jí umožní rychle brousit podél zdí v džungli a dorážet prchající nepřátele, popřípadě se přesunout ke vzdálené věži. Jakmile dojde na pozdní fázi hry a Taliyah odemkne třetí stupeň své ultimátky, dosah její zdi je obrovský: může ukrást nepřátelský modrý buff po bitvě a poté se na Propletené zdi svézt k nepřátelskému rudému pařezáči, aby získala dvojitý buff.

SynergieEditovat

Dobře se doplňuje s následujícími šampiony: Obtížně se vyrovnává s následujícími šampiony:
LucianSquare.png Lucian
Nepřátelská první linie bude schytávat jednu Kamennou salvu za druhou, zatímco ji Lucian bude kropit svými náboji. Pokud by se navíc někde dostal Očistný plamen do úzkých, Taliyah mu na pomoc pošle svou zeď. Lucianovo Neúnavné pronásledování mu umožní proběhnout za zeď do bezpečí.
ZedSquare.png Zed
Taliyah je před mrštnými nepřáteli v bezpečí, dokud ji od nich odděluje vysoká zeď; pokud někdo proklouzne na její stranu zdi, čekají ji těžké časy. Měla by se držet co nejdál od dosahu ultimátky Mistra stínů, jinak skončí se Znamením smrti.

Lee SinSquare.png Lee Sin
Lee Sinovy mocné přepady spolu s Taliyiným smrtícím pohybem po mapě budou děsit všechny nepřátele nejen ve střední fázi hry, ale především v týmových bojích. Když Lee použije svůj Dračí hněv, aby odhodil nepřátele do Taliyiny Rozpárané země, způsobí jejich pěsti a kámen, že s nimi bude ámen.

MalphiteSquare.png Malphite
Splétačka kamenů je v týmových soubojích nejlepší, pokud se drží na křídle, ale Malphite má ve zvyku probojovat se přímo k nepříteli. Úlomek monolitu disponuje tvrdým omezujícím efektem při zahájení boje, což je v přímém protikladu s Taliyou – je těžké splétat kameny, když vás vyhodí živoucí skála tři metry do vzduchu.
PoppySquare.png Poppy
Taliyiny přepady jsou extrémně smrtící ve chvíli, kdy Strážkyně kladiva použije Hrdinský výpad, aby napíchla nepřátele na Splétaččinu zeď. V týmových bojích dokáže Poppy svým kladivem deportovat nepřátele na vzdálený konec zdi a ještě víc tak nepřátelský tým rozdělit.
LeBlancSquare.png LeBlanc
Pokud Taliyah nedokáže šampiona zasáhnout Seismickým proražením, její schopnost způsobovat poškození utrpí. A taková LeBlanc má v rukávu hned několik triků, jak držet Taliyu na uzdě. A zabít ji.

TipyEditovat

Když hraješ jako TaliyahEditovat

  • Zkus hodit nepřátele Seismickým proražením do Rozpárané země.
  • Nezapomeň, že po Propletené zdi se nemusíš pokaždé svézt.
  • Jakmile budeš mít Rylai, nepřátelští sampióni budou litovat, ze se rozhodli tě pronásledovat, až je zasypeš Kamenou slavou.

Když je tvým protivníkem TaliyahEditovat

  • Když Taliyah v lajně sešle Rozpáranou zemi, dávej pozor na Seismické proražení. Pokud tě odhodí do svého minového pole, postará se kámen, že s tebou bude ámen.
  • Taliyina Kamenná salva střílí jen jedním směrem. Pokud po tobě hází kameny, uhni do strany!

Doporučené předmětyEditovat

V síti Wikia

Náhodná Wiki