Fandom

Yordle

1 107stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

Yordlové jsou dvounozí savci obývající území Runeterry.

Heimerdinger rework concept.jpg

Yordle Heimerdinger.

Historie Editovat

O městě pojednává článek Bandle City.

Gnar Family.png

Prehistorická yordlí rodina.

Původ této rasy zůstává neznámý, avšak většina vědců se shoduje, že se Yordlové usídlili v Runeterře během pravěku. Byli kočovným národem a cestovali napříč celým Valoranem. Záznamy naznačují, že navštívili i antický Freljord. Žili v uzavřených rodinných kruzích a kvůli jejich malému vzrůstu sloužili predátorům jako kořist. Během své evoluce ztratili ocas i přední špičáky, což umožnilo vývoj jejich mozku. Naučili se používat nástroje ke každodennímu životu a začali se bránit před predátory, díky čemuž se mohli dál vyvíjet jako rasa.

Gnar in a Battle.png

Prehistorický predátor v boji s yordly.

Dnes valná většina yordlů sídli v jihovýchodní části Valoranu za horou Sablestone. Usadili se v Ruddynip Valley známou jako Yordlí země, kde se nachází dnešní Bandle City. Jejich vědomosti na poli magie, vědy a umění je činí nedílnou součástí Valoranu a mají tak možnost podílet se na vývoji jeho politiky.

Biologie Editovat

Tristana VU concept.jpg

Yordlové jsou dvojpohlavní a jsou o hodně kratší než lidé- jen velmi vzácně přesáhnou výšku jednoho metru, přičemž se průměr pohybuje okolo 0,8 metru. Jejich struktura kůže se pohybuje od velmi hladké, lehce pokryté srstí, až po velmi huňatou. Ruce a nohy se velmi liší v závislosti na každém yordlovi, od velkých až po malé. Jejich odstín pleti má mnohem širší rozsah barvy než u lidí. Někteří se domnívají, že je to znakem yordlí oddanosti k magické přírodě, ač vědci tvrdí, že je to hlavně kvůli páření- muži (většinou velmi hustě pokrytí srstí) tak mohou lákat ženy (které jsou méně huňaté). Obecně yordlové mají horší vidění v normálním spektru světla než člověk, přesto ale mají lepší sluch než lidé a jejich vidění je infračervené. Kromě toho je jejich znakem také velká závislost na řeči, stejně jako tvorba a použití složitých nástrojů.

Yordlové mají asi i genetické vazby s mořem, což dokazuje FizzSquare.png Fizz, ale společní předci se ještě nenašli.

Objev Yordla GnarSquare.png Gnara znamenal velké množství informací o prehistorické době.

Kultura Editovat

Yordlové potřebují mnohem víc sociální komunikace než lidé. Obecně jsou klidnější a přátelštější rasa a často

Bandle City.jpg

Bandle City.

jsou veselí a žertovní. Jejich morální život je nejčastěji udáván dobrotivostí a shovívavostí. Jejich touha po sociální komunikaci je žene k tomuto stylu života. Duševní zdraví yordla je velmi závislé na pozitivní společnosti, a proto si jí také udržují. To ale bohužel neznamená, že nejsou schopni být krutí a zlí. Ve skutečnosti yordlové, kteří jsou dlouho drženi od společnosti - hlavně ze společnosti dalších yordlů- riskují, že se uzavřou do sebe a budou mrzutí. Některé dokonce pohltilo zlé chování a myšlení. Tito yordlové často obrátí svojí touhu po sociální komunikaci na touhu vyhledávat bolest a utrpení. Extrémním příkladem je pak VeigarSquare.png Veigar.

Yordlí sjednocení Editovat

(Od IronStyluse)

Před nedávnem jsme začali projekt Yordlího sjednocení 2014 (Y.U.P). Začal HeimerdingerSquare.png Heimerdinger, který se neúmyslně podobal ZiggsSquare.png Ziggsovi a LuluSquare.png Lulu. Nicméně jsme si sedli a porovnávali Yordly, hlavně co se týkalo jejich vzhledu a druhu. Nenapsali jsme žádná jednoznačná pravidla, ale měli jsme určitou představu, na které jsme se dohodli. Yordlové potřebují opravdovou ANATOMII, nejsou to přece jen brambory s velkou hlavou. Opět se snažíme vysvětlit, jak to vlastně funguje s jejich srstí a zatím si stále lámeme hlavy, jak to doopravdy bude, prozatím je tu ale ta obecná představa.

Ať tak či onak, čím víc jdeme dál, tím jasněji uvidíte, že se Yordlové stávají soudržnou rasou, alespoň co se týče jejich vzhledu. Vedou se dlouhé debaty o tom, jak chceme jejich příběh vyprávět, ale zcela jasně se nejvíc soustředíme na vzhled. Jak budeme upravovat šampiony, bude vidět, že jsou si více podobní. Máme v zásobě pár dalších úprav, ke kterým se brzo dostaneme! 

Zajímavosti Editovat

  • Yordlové byli kdysi rozděleni na Yordly a Meglingy. Yordlové měli spíše huňatou srst, zatímco meglingové byli často modří a méně chlupatí, nýbrž díky projektu Y.U.P se sjednotili a nyní sdílejí podobné rysy.
  • Ač měl být původně lidským dítětem, je AmumuSquare.png Amumu většinu existence hry popisován jako yordle. Aktuálně je jeho původ záměrně ponechán záhadou.
  • Většina yordlů je zavedena jako nepřítel Tahm KenchSquare.png Tahm Kenche na oficiální stránce Riotu.
    • V seznamu je i FizzSquare.png Fizz, který ale není považován za 100% yordla, ač je potvrzené, že s nimi má určitou genetickou spojitost.
    • Všimněte si, že na seznamu není AmumuSquare.png Amumu, což může znamenat, že není yordlem. Na druhou stranu tam není uveden ani VeigarSquare.png Veigar, jehož yordlí původ je zcela jasný.
      • Důvodem, proč by Veigar nemusel být uveden, může být jeho zlá povaha, která se Tahm Kenchovi zamlouvá.
  • Podle Vel'KozSquare.png Vel'Kozova skenu je yordlí fyziologie 99% srsti a 1% radosti.
  • Původ slova yordle vznikl ve snu Paula "Pabro" Belezzy. Zdálo se mu o Yodovi a Yaddle ze Star wars a vzbudil se s "yordlové" na rtech.
  • Všichni yordlové už jednou potkali Tahm KenchSquare.png Tahm Kenche. Je to kvůli jejich psychologii, protože vyhnaní yordlové jsou velmi náchylní ke svým vnitřním démonům. Pokud jsou ale v aktivní společnosti, velmi těžce se nechají manipulovat, a proto je tito zloduši nenávidí.

Yordlové Editovat

Yordlové Místo narození a profese
CorkiSquare.png Corki,Odvážný bombometčík Bandle City; hlavní pilot Screaming Yipsnakes
GnarSquare.png Gnar, Chybějící článek Antický Freljord; prehistorický yordle
HeimerdingerSquare.png Heimerdinger, Vznešený vynálezce Bandle City; známý techno-magický vynálezce
LuluSquare.png Lulu, Vílí čarodějka Bandle City; přítelkyně Fae z The Glade
KennenSquare.png Kennen, Srdce bouře Bandle City; člen Kinkou řádu v Ionii
PoppySquare.png Poppy, Železná velvyslankyně Bandle City; velvyslankyně v Demacii
RumbleSquare.png Rumble, Mechanizovaný postrach Bandle City; svéhlavý mechanik 
TeemoSquare.png Teemo, Rychlý zvěd Bandle City; člen Skautů mateřské lodi
TristanaSquare.png tristana, Rozkošná pistolnice Bandle City; členka Meglingského komanda
VeigarSquare.png Veigar, Malý pán zla Bandle City; Bývalý člen obchodní společnosti
ZiggsSquare.png Ziggs, Odborník na exploze Bandle City; prchlivý experimentátor

V síti Wikia

Náhodná Wiki